Full galopp

Det finns nog egentligen inget en hästtjej verkligen älskar mer än att galoppera över ett stort snötäckt fält! Även de som tävlar och knappt rider ut tror bag skiner upp ;) jag gjorde i vilket fall som helst de igår när jag och Sara va ute och red på fältet, helt underbart. Solen sken och även om de va något minus ute så värmde solen och att sedan fattagalopp och låta hästen få sträcka ut lite extra är en sååån positiv känsla så både du och din häst är nöjda sedan.

Och igår busade faktiskt Scarlet lite, drog ner huvudet lite och ville verkligen iväg. Och hon kändes så fräsch och spänstig och när Sara sa det också va de lite som en bekräftelse. Jag har gjort något rätt, haha, klappar mig ofta på sistone på axeln och tycker jag är duktig och har faktiskt utvecklats på Scarlet mer än jag trodde och det är synd att Sara ska sälja henne men samtidigt förstår jag henne, hon kan ju inte ha kvar en häst bara för att jag vill ha nått att göra. Det har jag kommit på under mina år som ridskoleryttare och medrytttare. Sen att vissa ägare till medryttarhästarna betett sig som skiten själv är ju en annan sak. Det finns en häst där ute för mig och mitt letande kommer inte att upphöra om min nuvarande medryttarhäst säljs eller om jag på annat vis inte kan fortsätta. Gud va de blev mycket om mej, här kommer lite pix på Scari. mobilbilder, inte de bästa precis ;/









Nu ska jag glo på Tv efter att ha suttit med plugg till provet vi har på torsdag. blir ridning imorgon istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback