Ponniee

Idag har jag ridigt en ras som jag aldrig ridigt tidigare. Nämligen Basjkir.

Jag fick höra, fjording x10.
 
 
 Ej hästen på bilden. (från turridning.nu)
 

3 årigt sto, inriden i våras.

Supermysig häst i ridningen men väldigt bufflig och tung i hanteringen men snäll.
Hon är superlugn, grejade med stigläder och spände sadelgjorden och hon reagerade inte. Märkte dock att hon reagerar lite mer på ljud ifrån skogen men blev inte stressad eller så. När den andra hästen fick fart i galoppen ville hon självklart hänga på men efter att ha höjt handen lite och tagit lite i henne så lugnande hon sig. Absolut inte stark!

Märkte att hon reagerade lite starkt på sporren så använde de inte så mycket, resten av vaden och sitsen fick bli drivande och sporren bara en litten rättelse. Inte heller så att hon llåg på latsidan utan travade när jag ville och längde stegen vid kommando, mjuka steg.

Men som sagt, mycket trevlig häst i ridningen. Hittar man hennes framåtbjudning och när hon hittar sin form kommer det bli en jätte trevlig häst att rida! :)

Kommentarer
Postat av: Josefine

Varför ens rida en sån ung och nyligen inriden häst med sporrar? Bara undrar hur du tänkte där ^^

Svar: Svaret hittar du här: http://hkmama.blogg.se/2013/december/sporr-reaktion.html
God Jul! :D
hkmama.blogg.se

2013-12-22 @ 19:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback