Politiken i vår familj

I vår familj är vi lite speciella, min farfar fyllde igår (20/12) 82år och även ifall han nu fått problem med sina knä så är han fantastiskt pigg och springer rundor på Hanö för att hjälpa andra. Han är min hjälte <3
 
Men min farfar Bengt Mattisson är politiker och har suttit med i många styrelser och kan hela köret rätt så bra. Så våra kalas brukar  alltid leda in till politiken och så drar han igång. Ibland kan några gå hem nöjda men oftast surnar alla till innan hamgång. Blä..

Men så finns det de stunder där han har så fel, som igår. Mot slutet av kvällen kom det på tal med hästkött. Och jag tände till, jag är ju själv jävligt bra på att argumentera och att höras högst. HHAHAAHA, vet väl alla som träffat mig?!
 
Men jag tog upp kampen och vi var igång, jag och min farfar. Dock i hästkötts-diskussion blir de flesta chockade över mitt inledningsargument eftersom jag är en så inbiten hästtjej som älskar allt med hästar och kring hästar. Det är ju till att börja med: "Hästkött är hur gott som helst, alla både äta mera!" Då brukar mina motståndare stanna upp och jag kan plöja igenom xD Hahaha. Denna diskussionen kan vi ta en annan dag hörrni!
 
 
Det slutade iaf med att jag hade rätt såklart och farfar fick ge sig! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback