Toppenmåndag!

Båda passen med BÅDA hästarna gick AMAZING! :D


Buddy:
Buddy var som vanligt först ut och red fram honom på gräsbanan så han skulle vara pigg och framåt och det var han senare i ridhuset men jag fick inte ens chansen att galoppera då Bettan ville ha alla i trav! Jag menar?! Gruppen är inge vidare avancerad, vi gör inga avancerade övningar precis men visst är de övningarna vi gör bra men jag vill inte bara få min häst att arbeta under ett pass. Jag behöver öppna, sluta, fram och bakdelsvändningar. Och "Boxturn" som vi gör för pia, samt skänkelvikningar. Vi gjorde en vändning igår annars har vi inte gjort något utav dessa ovan. Skänkelvikningar är visserligen Buddy kung på att göra, när han är uppvärm :)

Men de övningarna vi gjorde i traven va bra och sen i galoppen var han som en klocka, tog båda varven och gick i en något hög form men utan problem! :) Tom. hans svåra varv fixade han fint! :D

Super nöjd med min och Buddys insats idag, han var hur jäkla duktig som helst och det tog egentligen bara några minuter i trav för mig att plocka ner honom! :)



Pastis:
Insåg ganska snabbt att det skulle bli en tuff lektion med serpentiner och böjda spår men började försiktigt men Bettan rättade mig snart och sen gick det böja henne ganska bra :)

I galoppen så gick det bra åt höger men så fort vi skulle jobba i vänster varv började problemen. Krampen kom efter bara 3 varv och hon bara hugger tag i vänstersidan och blir fasiken hård som jag vet inte vad! Men gav mig inte och kämpade på och hon gick att böja. Hon kändes i slutet ganska bra och sen när hon började bli trött oc inte orkade riktigt fick jag hjälpa henne och då blev hon lite hängig och stark igen :)

Men det kändes bra, lektionen kändes bra! Jag vill verkligen inte fastna för henne så som jag gjort, jag orkar ine med att ännu en häst försvinner :( Bettans ord var att det bara va 1 år men var är jag om 1 år? Jag kanske inte ens har chansen att rida? Jag kanske jobbar? Kanske har flyttat? Jag vet inte var jag står om 1 år, även om jag skulle vilja stå där och se henne igen. Usch! Nu pratar jag som om hon skulle åka imorgon men hon ska ridan aktivt till jul och sedan trappas ner, kanske kan ta med henne ut i skogen till våren? :) A dream come true! :)
- Jag får ta vara på vår tid tillsammans, verkligen kämpa med henne till jul och om ödet visar att det är över för oss 2, så får jag acceptera det helt enkelt :S



Jag tror på att det som händer ska hända, i alla fall med hästarna. Fast det inte verkar så när man står vid valet upp under näsan men i efterhand kan jag säga att jag är glad att de ägare som huggt mig i ryggen med en yxa att de gjorde det. Min foderhäst var den första häst jag arbetat ner i form, men om inte Anna hade gått bakom min rygg och sålt hästen även om vi hade ett skrivet kontrakt där uppsägningstiden från båda parter var nerskriven då hade jag aldrig hamnat hos Åsa. Hade jag aldrig hamnat på Stall Markstreet hade jag inte kunnat så mycket om hästar som jag gör idag. Så, hade jag fortsatt rida Gerrie hade jag aldrig fått min foderhäst Baravena, och hade jag fortsatt rida henne hade jag aldrig hamnat hos Åsa. Allt är ihopkopplat i mitt liv och jag ska berätta vad jag gått igenom och alla hästar jag har kämpat med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback