Superfina Scarlet

Det är power i den lilla damen! :)

Idag blev det lite jobb i paddocken och fick pulsa ut i paddocken med hästen på släptåg i 1/5 meter snö! Satt upp och började skritta ut 4-kantspåret, sedan volterna och byta varvsspår.

hon var lite motvillig först men när hon var varm så lyssnade hon fint på skänklarna. ställde både höger och vänster. Hon känns mycket mjukare i höger varv än vänster och hon har alltid stylta på höger fram när hon är ren på resten.
- blev mer jobb i trav eftersom hon blivit så mycket piggare i stegen och visar inga tecken på att hon blir trött. De va lite vingligt först men efter att ha bytt sittben började hon slappna av ;) mjuk och jätte fin. Hon kändes klockren idag! :D



Rätt mycket trav, inget jätte fokus på att jobba henne utan mer hitta hennes steg och hur hon rör sig. En känslig liten polle där man får hålla om med benen och inte plocka så mycket med tyglarna.

Ni ska veta att hon är jätte rolig att rida, en häst som verkligen trivs med att ridas och är positiv till allt! ;)

Scarlet är verkligen va jag behöver, en häst som inte knäcker mig utan som man faktiskt får lite gratis av. Det gör de hela roligare, och vädret avskräcker mig inte. Scarlet går överallt och är lite öm först både i paddock och i skogen men de släpper efter en stund.



Jag trivs jätte bra ihop med denna hästen, känns bara bättre och bättre :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback