Dreassauyr

Tränade lite dressyr i söndags och Steffie skötte sig fint när jag väl mjukat upp henne.

I slutet skötte hon sig helt underbart i skritt och trav men galoppen var en katastrof. Hon drog och genade i alla hörnor, hon ville ej lyssna på bettet.
Hon tkr ej om novabettet men efter jag pratat med Birgitta fick jag minsan höra att hon skulle ha det. PUNKT!

Btw - är det också snart av, helt söndertuggat detta också. Får säga och visa det för Birgitta så kanske Steffanie kan få ett hårdare eller ett vanligt bett. Kanske mässingbettet igen *hoppas - hoppas* ;)


Vi gjorde en bra övning för mig, för att få med hennes yttersida och hindra att hon slinker undan från mig. :)


Vi gjorde 3 serpentiner över medellinjen och i varje båge gjorde vi också en volt - ursäkta paint versionen :S

Det var en jätte nyttig övning då Steffie är som en liten ål som bara slingrar sig så hade jag en chans att fånga upp hennes yttersida och då kunna ställa henne och mjuka upp henne hur mycket jag ville. De sista gångerna + sista partiet på volten gick jätte bra :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback