Ibland är det underbart...

och ibland är allt katastrof!

Sitter här i sängen med min tekopp och smuttar, underbart med varmt te efter ett dopp i havet. JaDuu, första doppe i Juni - fy skäms!

Varit typ 23 grader idag och jag har stått inne! Så pratade med Erika om att vi kunde bada så vi bestämde det. 21.45 träffades vi och det tog nog iaf typ 10 minuter innan jag var i ;) Haha, trodde de skulle vara kallare än det var. Men var iaf i vattnet i säkert 6 eller kanske 7 minuter medan jag fick i både Erika och Evelina. Vilka små badkrukor xD Haha! MEn dte var superroligt! :) Sjukt fin himmel också när solen gick ner över Hörvik.

Här är en bild efteråt:


Har även en plattTV här ute, en mini xD Den vi hade i husbilen innan pappa bytte den. Och så har jag mitt PS så nu jävla ska de röjas!

TV, soffa + PS

Igår var också en lustig dag. Bestämde med Vicky att jag skulle vara där vid 8 så lite över 6 körde jag in till Bokeslätt för att hälsa på Clements. Ja, han är hemma :D Älskade ponny <333
Fick mig en halvtimme med honom i hagen, så mys det var. Sedan var det möte. Styrelsemöte och klockan tickade iväg, vet ni när de slutade? 21.15. Från 18.45 till 21.15. Försökte gå tidigare och ursäktade mig genom att säga att jag hade någonstans ja skulle vara kl. 8 men vet ni vvad? Malin snäste bara till mig och sa att man inte kunde bestämma något sånt då man då bara hade hastat igenom ett möte. Hah! Hon kom själv efter halva mötet var avklarat! Men suck, jag har ju egentligen inte rätt att säga något då jag bara är ett "barn" som de uttrycker det. Aja, skit Samma!

Men asså, Clements - så fin han blivit. Hon hade klippt till hans man så den står lite busigt upp. Men så underbar. Han har inte längre den tjocka tjocka svanden utan en fin normal och vågig svans. Drog självklart med mig kameran in i hagen och blev en del bilder. Inte alls så många bra då jag som mest stod och kelade med honom. Min Cleman <3 Min Clementin <3 Min Clements <3
Tårarna kom faktiskt fram när jag rörde vid honom. Det kändes så overkligt. Han är den första hästen som lämnat mig som jag har kunnat röra igen. Han är den första jag träffat. Jag kommer aldrig få träffa mina andra änglar. Aldrig mer. Fan va jag älskar er <3

Men han har blivit fin, jätte fin. Smal och snygg, en riktig sportig ponny istället för den lite klumpiga ridskolehästen. Söta fina Clements <3
Men stark vilja hade han fortfarande, "jag ska äta!! Släpp mig!!" haha, jag avbröt hans gräsätande ;) Älsklingen..

Här är vi, *puss älskling*




Är så jävla orolig över min katt, han vägde innan 5,4. När jag var hemma nu kunde man känna alla hans ben - alltså ryggrad och revben när man klappade honom. Vägde honom igår och han vägde 4.5. Jag började gråta.
Han är sjuk, han kommer dö. Jag kommer ta livet av mig.
Om vi blir tvungna att avliva Felix tar jag livet av mig, jag vet inget annat att göra.. Alla min djur.
Min älskade och underbara katt. Han är värd mycket pengar om vi skulle sälja honom. Han skulle vinna många priser om vi ställde ut honom. Han är värdefull - för mig och för världen men speciellt för mig.

All denna död - jag vet inte längre om jag orkar.
Jag vet inte om jag vill.
Jag vet inte varför jag kämpar?
Jag vet inte för vem  jag längre kämpar?

Jag säger jag vill köpa mig en ny kamera, lite blixtrar, en ny cykel. Varför?

Kommentarer
Postat av: Fanny

Men kör med Felix till veterinären då! Nu är det ju rätt så nödvändigt eftersom han magrar av också.



Är han avmaskad?

2011-06-29 @ 14:51:40
URL: http://lindelou.blogg.se/
Postat av: emma

han kommer fixa det, annars kan ja va din katt!:D ja e snäll & rumsren. ja går allt annat en ner i vikt ! (: Du ska ihjallfall veta att jag finns här för dig<3 ( det va mitt sätt att säga det)

2011-06-29 @ 23:00:53
Postat av: frida

Roligt att du fick träffa clements igen<3 Ska han vara där hela sommaren? Skönt att han har det bra!

2011-07-01 @ 17:52:08
URL: http://minaunderbaradjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback