Ridupdate

SÖNDAG;
Var inne på Boke och red Clements, kanske för sista gången, och Fanny fotade mig.
Han var så sjukt tjock min lilla ponny buse, och lat! Försökte arbeta honom lite på volten men under denna månaden har jag ju tappat var hans knappar satt så det blev försök till arbetning och sedan i slutet blev det lite galopp barbacka =) Sööte ponny! Älskar dig Clements, kommer alltid att göra det!

MÅNDAG;
Åkte in till Boke och red Medyk lite i paddocken. Typ 40 min eller nåt och han var genomblöt! Han har nästan som en låsning i vänster sida. Nästan lite som Bogart men Bogarts släppte lite när man hade mjukat upp honom tillräckligt det gjorde inte Medyk. Sedan när jag ställde honom överdrivet åt vänster och skulle rakställa hade han typ låst fast. Det var jätte otäckt! Men sedan släppte det sakta och galopp? Det ska vi inte tala om, men tror att det kan vara för att han inte har så jätte bra kondis och inte orkar galoppera på. Men jag ser absolut att han kan bli en bra ridskolehäst då han är snäll som ett litet lam! Men han behöver skolas!
Sedan när jag skulle köra hem så stoppade Birgitta mig och frågade om jag ville hjälpa henne att rida hennes 4 hästar. Anna hade ledigt så lite senare tog hon Classic och jag Steffie en runda. Jag har ju sagt att jag inte gillar Steffie men det var 3 år sedan jag red henne och hon har förändrats så mycket, både till det bättre och kanske till det sämre? Hon går och är rädd för nästan ALLT(!) i skogen! Men det gick faktiskt bra, tills vi kom till stallplanen. Jag hade slappnat av och gett henne långa tyglar, Steffie tar ner huvudet och får syn på något vid en transport och flyger rätt upp så jag typ hänger på sidan! Haha! När jag väl satte mig rakt skrattade jag åt henne, lite udda är hon allt! Haha!
Nästa runda var på Sam och Peggy. Sam är jätte mysig att rida, piggare än jag trodde han var, 9 år gammal Pinto som är västentränad. Och han är så mjuk i stegen. Och hans galopp, man känner hur långa steg han verkligen tar och hur roligt han tycker det är! =) Han gjorde tom. ett litet sött glädjeskutt. Den söta hästen ;D

TISDAG;
Tog ut Steffie i skogen med Vicki, Anna och Birgitta och sedan tog jag Sam själv, eftersom vi var så många så drog Steffie lite men det var ingen fara och så blev Sam lite lite rädd för några kablar men inget farligt. Så båda var mysiga att rida ut på.

ONSDAG;
Red med ridlägerungarna på Richi och han fick gå på lite i skogen för att hänga med men höll ändå ett bra avstånd, han är ju inte liten. Har väl en mkh på kanske 180? Men han är så sjukt mysig, Lettliskt halvblod på 5 år. Enorm men jätte mysig! =)

TORSDAG;
Anna och dom ger sig iväg till Börjes och jag tar ut Steffie på ryddberget med ridlägerungarna och det gick mycket bra, hon drog inget alls! Lite gjorde hon ju men inget som man inte kunde stanna. Jessika fick rida sin häst sist och jag red efter Mirah längst fram, Mirah var draghjälp så att Steffie gick fram! Men det var roligt.
När vi kom hem tog jag Sam valjerundan baklänges och han hade nog inte gått där innan för han trippade KONSTANT (!) och hade öronen spetsade när han då inte lyssnade på mig och han lyssnade bra i galoppen!


Steffie


Sam


Richi


Clements


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback