220210 - Måndag

Fick en fin kommentar från en "Anonym" som skev att hon eller han tyckte att jag skulle sluta skiva om Alexandra? Hmm.. Jag skriver bara ren FAKTA, hon pratar ju inte med mig. Eftersom det är ren fakta och inget dumt mot henne på något sätt undrar jag om denna Anonyma kan ge sig till känna och säga vad som ligger bakom beslutet att skriva så till mig.. Vad sägs om det?


Men nu lämnar vi det!

Min katt som jag älskar (NOT IDAG) väckte mig imorse vid 10. Dumma katt! Han räknar med att om han klöser på mina fotöljer att jag ska vakna så jag drog mig upp ur sängen och släppte ut han sedan tog jag "Genom Dina Ögon" av Stephenie Meyer och satte mig och läste. Tog en paus vid 12 för att äta frukost och sedan en paus vid 5 när Gray's Anotomy (stavas?) började. Så jag har läst lite över 300 sidor idag. Känns skönt och snacka om att den är lika dragande som The Twilight Saga! Haha =D Kanske till och med måste säga att den är bättre? Jag har ju en tendens att sätta mig in i själva historien och föreställa mig ALLT! ALLT! Och denna boken är så rörande att jag var nära till tårar och så hård att man blir sur och vill att personerna ska dö. Den är även läskig, på sitt sätt. Inte så man skriker men att dom är så nära på att döda henne (Melanie Stryder) eller att dom är nära att bli tagna av 'sökarna', hon och Jared. Åh, som jag föreställer mig Jared och Ian. Gud, det borde vara förbjudet att få föreställa sig karaktärer i en bok för jag tror att jag är förälskad i Jared, hon hade skrivit om honom väl. + att han skulle vara en man för mig men så har vi Ian som är så hård på insidan och försökte döda henne i början men nu har blivit förälskad i själen 'Wanda'. Helt nerkärad i boken alltså!

Det värsta är att den snart är utläst och då ska jag börja på en vampis bok vid namn "Vampyrens märke" mycket spännande att få se vad det är för bok. Verkar mycket bra.. Funderar även på att låna en bok av Elli. Också om vampisar som hon hade =) haha.. Läslusen Maria =)

 

Sedan var det dags för träning för Maria och jag fick rida 2 hästar idag.. Kan man tänka sig! Humf..

Först då Bell men hon var halt, överallt =( Alla ben sa Maria och kändes mycket lustigt. Har ju ridigt på halta hästar, asså så. Inte ridigt o vetat att dom är halta! Asså, man har börjat rida och så är hesta pollen halt..

Så då blev det Scott istället och jag vågade inte ta i honom så mycket men fick göra det till slut och då gick det mycket bättre. Han är mycket trevlig häst att rida! =D

Åh, en sak var lite rörande. Jag satt upp på Scott och visste, jag VISSTE, att jag hade suttit i denna sadeln innan för jag passade den skitbra! Jag visste att jag hade suttit i den sadeln ofta för jag visste hur jag skulle lägga skänklarna för att dom skulle ligga rätt. Jag satt utmärkt i denna sadel och problemet var att jag inte ridigt Scott på mer än ett år.. Typ! Så var och vems sadel var det?
Det slog mig sedan, det är med den sadeln jag har hoppat en meter, det är i den sadeln jag har tävlat, det är i den sadeln jag har stegrat med den vackra fuxen. Den vackra fuxen.. Det var den vackra fuxens sadel.. Min Bogarts sadel.. Mister Bogart's sadel.. Inte konstigt jag kände igen den, det är i den sadeln jag har utvecklats som ryttare men det vill ändå inte som jag vill. Hoppträningarna ser förfärliga ut, ingen hoppträning kan slå min och Bogarts sista hoppträning. Det var den veckan han blev så dålig.. Men allt gick utmärkt, vi flög över 1 meters hindren utan att ens tveka, jag och Bogart. Jag tvekade inte på något av hindren utan satt och red riktigt och jag tror att jag har det i huvudet när jag nu tränar. Det är kanske därför min osäkerhet kommer? Jag tänker på mig och Bogart.. Jag önskar att han kom tillbaka, min värld är inte densamma utan honom <3




Maria Mattisson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback