090210 - Tisdag

Dagen började med ett nationellt prov i svenska! Jippie! ;)

Läsförståelse, fick MVG på övningsprovet och jag hann precis med alla frågor. Tyckte att 80 minuter kanske var lite lite! Men men, dock hoppade jag en fråga. Läste texten 3 eller 4 gånger men hittade det inte så jag sket i den. Jag hade inte tid.. Men men..

 

Haha, har kommit på att jag har lite vanor när jag skriver blogg.. "men men.." HAHA! ;D

 

Tycker ändå att det provet gick bra ;) Sedan var det då NO och där var jag på topp i slutet ;D Jag har fattat detta med formlerna nu, måste bara lära mig ämnena utantill samt vad dom har för laddning ;D

Sedan var det BILD och där hade vi fun, fun, fun med Kenneth (stavning på hans namn?) Men iaf..

Haha, gjorde min 'kula' eller ja, glob? Vad ska man kalla det?!

Vi har temat "staden möter naturen" på bilden och jag gör en runt skål - ett akvarium till en 'nemo'-fisk ;)

Och i den 'skålen' ska det vara ett stort hus samt några skyskrapor.. Låter kasst men jag har en underbar idé. Det gäller bara att få ut det i fingrarna och pennan så att det blir något snyggt ;)

 

Sedan var det Svenska lektion, läste mest ;)

 

SO sedan och då redovisning om Slutet för Japan i andra världskriget. Asså, jag och min svenska samt nervositet resulterade att jag skrev dubbelt och missade prickarna över ett ö. Jag stirrade ner i pappret och mina händer skakade samt var jag högröd i ansiktet! Usch.. Hemskt att stå där framme och förmedla något viktigt men det gick bra ändå, tycker jag. Alla verkade förstå vad vi menade och vi fixade bildspelet. Alle var duktig ;D De du, jag berömmer folk ;)

Efter lektionen stannade jag kvar och snackade lite med Joakim och han verkade nästan lite nervös av att sitta och snacka med mig.. Haha, min händer skakade hela tiden så jag försökta röra på dom mycket.. Saknar Sofia, pga av att vi kunde sitta efter lektionen och bara snacka. Om allt och inget. Och var rädd att det skulle försvinna, asså detta med att snacka om ämnet tex. Jag kunde ju säkert sitta i klassrummet med Sofia i 20 minuter och snacka ämnet vi arbetade med och satt nog 15 med Joakim. Men jag gillar ju och kan detta med AVK så han behövde inte dra allt så sakta så att jag fattade. Men han tyckte det hade gått bra och imorgon ska han använda min dator. Han ska ha lite genomgång på tavlan och ska använda min dator samt mitt mobila bredband ;) Haha.. Får rensa upp lite spå skrivbordet eftersom hela klassen kommer se det imorgon. Man kanske skulle visa bilderna från vinterdagen? ;D


Jaha, det var hela mig blogg för idag! =) Har precis skickat bilder till Anni och ska svara på ett inlägg på S.s sedan ska jag sova..



Dagens mat; Färsk pasta, pestosås och räkor.. Mycket gott ;D
[Anledning till att maten står på mitt skrivbord är för att jag skulle fota!]




Maria Mattisson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback