080410 - Torsdag

Maria Is Back In The Game ;D

Slapp dag, skrev 2 bokrecensioner så jag har gjort lite nytta.. Fotade även min dala häst och letade upp en tutorial på youtube så jag kunde greja med bilden lite i Photoshop och resultatet blev rätt så lyckat men alltså det är bara en råkladd. Inget seriöst.. Gör även en design till Elin Bengtsson (http://ElinEssemess.blogg.se)

Sedan läste jag ut Romeo och Julia, orginalet. Hah, alla ni där ute tror nog att Shakespear's (stavas?) version är den äkta vilket inte stämmer utan det är en munk och författare vid namn Matteo Ballero, orkar inte gå o hämta boken för att se hur namnet stavas. Men iaf, ska börja läsa Shakespear's version. Eller ja, en tolkning av den. På svenska då.. Man får ta det man har, man kanske ska skaffa den på engelska? ;)

Suttit vid TVen och så grejat lite med tyskan, mer kan jag ju inte göra.. ;)


Min dalahäst men lite redigering ;D

Skuggorna är ikke bra gjorde, lite ihophaffsat bara.. Är inte så duktig på det än!



Maria Mattisson


Kommentarer
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv: ja alla skådespelare är superbra i den filmen :D kram

2010-04-09 @ 18:31:51
URL: http://lindaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback