Blandat 25 -> 31-0809

Det var ett litet tag sedan sist men det är för att jag var med om den lilla olyckan och har därför inte haft någon lust att skriva men nu kommer det; Hela veckan! Hihi


TISDAG:

Olyckan


ONSDAG:

Idag var jag i K-stad och uppdaterade min garderob med nya kläder och lite annat smått. Köpte 6 filmer med min lilla älskling Matt Damon. Så många jag gillar o_O

TORSDAG:

Efter skolan var jag och hämtade Karolina vid tåget, en tjej som jag bodde ihop med på ridlägret. Vi åkte hem till mig där vi kollade på bilder, hoppade studsmatta och sedan cycklade vi ner och badade i havet. Eller ja, Karolina badade medans jag frös!

Haha, jag körde henne till Boke där vi hälsade på Scott och sedan åt vi glass på Glassbåten. Mums.
Karro hoppade sedan på tåget och jag körde hem =D

 

FREDAG:
Hade Beachdag idag och vi, 9B vann allt =D Sjukt nöjd =)

Efter vi hade slutat stack jag och Alle till Johanna för att rida. Jag på Freja, Alle på Litla och Johanna på Saila (stavning vet jag inte). Det var en rolig runda =)

Freja var pigg och glad, men dock blev hon trött efter att ha haft galopptävling. Vi var sist men Freja gjorde ändå sitt bästa :) Lilla söta Freja.. <3

 

LÖRDAG:
Red Freja, en runda med Alle. Gick bra, lite trött bara. Testade att rida henne med som korta stiglädren som jag brukar och testade att galopperade med dom och det kändes ovant..

 

SÖNDAG:

Klockan 7 stod jag i stallet, Stall Marksteet för att Vicky skulle tävla i Bräkne Hoby med laget och själv med Bella. Bella och hon vägrade ut sig i LD och LC. Det gick alltså inte alls bra!

Hon och Morris var felfria i grund och omhoppning. Duktiga är ni =D

Hon kom dock utanför placeringen men det var OK.

Laget.. Hmm.. Vicky var felfri i grund. Samma sak gällde Rebecca på Polly och Anna på Peggy Sue. Så deras lagf gick vidare till omhoppning. Alicia på Penny var även med där.  Sölvesborg slutade på 2a plats efter Olofström men jag tycker att dom ska vara nöjda..

Sedan var det att åka hem, byta om och köra till nästa stall för att rida.

 

Red Freja barbacka och det gick bra =D

Hon ska besiktigas idag och sedan upp till Skäleftiå (Stavas?).

 

MÅNDAG:

Fick Bogart på ridningen och Angelica red honom innan mig. Han var snäll i början men testade lite, jag lugnande ner honom rätt mycket tills det slant i skallen på honom. Vi skulle rygga och han ryggade 4 steg men ville inte ta fler så han reste sig upp på bakbenen. Fick ta ett stadigt tygeltag till höger och luta mig fram. Jisses va enkelt det var, bara att luta sig fram och hålla sig kvar. När han landade vände jag honom och skänklade så att han skrittade. Han fick då en klapp på halsen och jag började att rida honom lite hårdare.
Tyckte han släppte i slutet och slappnade av när vi gjorde övade galoppfattningar =D

Älskar dig Mr Bogart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback