031209 - Torsdag

Skrev inget igår men det kommer nu istället, som nu kan läsa i tidningen så hade vi inbrott (mammas och pappas arbete) och igår körde jag och pappa runt i Mjällby och "vaktade". Där är anledningen..




Imorse när jag vaknade så var jag helt vimmelkantig, hade så sjukt ont i magen. Det var hemskt.
Jag käkade verktabletter och gick o la mig igen. Låg och läste från halv 9 till halv 1. Då satte jag mig vid datorn och grejade, gjorde en snygg design till Mr Bogart på S.S.  Heter 'Hkmama' på stallet.se så det är därför det står Hkmama..




Den är stor men skit samma xD Gjorde även en i vit..




Vid halv 3 drog jag på mig kläder eftersom jag mådde bättre och körde in till Boke, där jag hade en häst som skulle tränas ;D
Kom dit, borstade av honom. Slängde på täcket och började sedan linda hans framben men dom nya lindorna som jag köpte igår.
Då ringde Alle och var helt förtvivlad, dom har förstört hennes moppe i skolan så vi ska gå till rektorn imorgon och dom är skyldiga att betala då detta hände på skoltid, på skolans parkering och det var elever som gjorde det! Jävla fjollor, dom har inget bättre för sig än att förstöra moppar. Hade det varit min moppe så skulle jag tagit av sadeln (som jag kan då jag har crossmoppe) och gått raka vägen in till rektorn!

Men iaf, turen ute i skogen var lite jobbig, Bogart var jätte stark och gick med ett jäkla tempo, han ville lixom iväg ;D
Vi gick en längre runda idag, på 35-40 minuter. =) Fanny har skrämt upp mig med vargar så helt plötsligt såg jag en stor hundliknande sak längre fram på stigen. Lurvig. Jag skulle precis vända Bogart och gå därifrån när det dök upp en människa så jag fortsatte rakt fram. Han gick in med sin stooora hund i skogen och vi fortsatte på stigen.
Vi kom fram till asvaltsvägen som leder till brukshundsklubben och följde den, fast Bogart fick gå i det mjuka diket och jag på vägen.
Helt plötsligt dyker det upp en taktor framför mig och jag fick in i skogen, han gasade då i traktorn och körde fruktansvärt snabbt. Bogart slängde sig bakåt och försökte rycka åt sig grimskaftet men jag höll när Missy försökte slita sig och samma sak nu. Missy är 2 och hon drog mycket mera än Bogart gjorde!
Sedan kom en lastbil men han körde sakta så Bogart reagerade inte så mycket men senare såg vi en man i gula refexkläder och det tyckte han var jääääte läääskigt!

Men sedan följde vi vägen hem och lan lindade upp hans framben och masserade in linimentet jag har köpt ;)
Så bytte jag till hans gråa termotäcke innan han fick morötterna i krubban. Jag sopade och ringde Alle samtidigt som jag rullade ihop lindorna. Ska linda hans bakben också på lördag, troligen blir det på lördag =)

Efter körde jag till Alle, där aggerade jag som lampa när hon red Litla i mörkret och sedan åt vi, usch. Ryggbiff? Fy.. xS
Men sedan satt hon och fjantade på datorn, hon besöker Krille (Cha-Cha)'s blogg mer än min. Jag blev faktiskt sårad, samma sak med Robin men det vet jag ju sedan innan då det var jag som visade henne Robin! Men det får man väl ta, att ens bästa vän tittar på en fjollig kille istället för min blogg.. Aja..
Jag körde iaf hem och nu ska jag börja med läxorna jag har.. Haha, klockan 10 på kvällen?

Pappa konstaterade också att min moppe är knäpp, iaf kedjan. Den måste spännas in eller kapas och så ska den smörjas och jag måste tvätta min moppe. Tänkte jag skulle göra det på söndag! Om jag får tid, ska ju bo hos Alle nu i helgen.. Varför vet jag inte riktigt! Ska även passa hästar och hundar på lördag.. Fan va mycket!

Lördag;

Åsa
Bogart
Alle

Söndag;
Alle

(Bogart)
Åsa (?) Löshoppning..




En fin mobilbild från innan sommaren =) Min B-G på mobilen också <3



Maria Mattisson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback