Händelseförloppet

Jag skrev ett inlägg den 5 februari och beskrev om hur jag hade ont, detta var fredagen vecka 5. Veckan efter, onsdagen den 10 februari så vaknade jag upp av att mitt vänsterknä var så uppsvullet och så vätskefyllt att jag knappt kunde gå. Fingret pulserade och såren i huvudet kliade. 
     Eftersom jag vid den tiden jobbade 15-23 varje onsdag och torsdag så var jag tvungen att jobba. Jag stod ut i 2 dagar men fick sätta mig väldigt ofta på jobbet då jag stod så pulserade hela mitt knä. Fruktansvärt!
Jobbutstyrsel
 
"Lite" svullet knä!

Så på fredagen den 12 februari ringde jag VC där jag fick en tid på eftermiddagen. Åkte in, de tog prover och kom fram till att knäet skulle tömmas. Remissen gick till Karlshamn och det är tur att jag har världens bästa pojkvän som kunde köra då jag inte riktigt kunde koppla med det benet. 

Till Karlshamn kom vi, där vi fick vänta och sen tittade ännu en läkare på mig med orden; "jag hade kunnat tömma det men jag har slutat för dagen så jag skriver en remiss till Karlskrona". Det betydde att vi fick sätta oss i bilen igen och köra till Karlskrona. Dit ankom vi 17.40 och fick vänta tills klockan slog nästan 00.00 innan vi fick träffa en läkare. Sen tog det ytterligare 45 min utan jag fick mitt knä rengjort och 01.15 packade vi ihop oss i bilen och det var dax att köra hem. Knäet tömt på nästan 70ml ledvätska, kortison insprutat och ett recpet på Diclofenac. 


Dagen efter. Det gula är de sterila de tvättade mitt knä/ben med. Plåstret sitter över "nålhålet" där den stora nålen kördes in. Tack gode gud för bedövning! :)


Detta var den 10-11/2, 2 veckor senare var jag ännu en gång på VC för att ha såren i hårbottnen och i öronen kollade på. Jag fick då Locoid utskrivet som är en kutanlösning. Det hjälpte inte. 

Vid detta laget svullnade det andra knäet upp och blev irriterat

Nästa besök ägde rum den 9/3 och fick denna gången Daivobet till hårbottnen då det är en salva som hjälper emot Psoriasis samt Siduro för knäet som tydligen är som voltaren men som hjälpte 0. Av läkaren jag besökte krävde jag en remiss till en reumatolog och det fick jag.
Den 19 april - 6 veckor senare - 10 veckor efter tömningen av det första knäet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback