Raktrikning & Volter

Dagens träning i Olofström var en grym övning! Vi gjorde denna i trav och galopp :)

Lånad bild


Blev Cassiopeia idag också och jag var väldigt glad, hon är en väldigt trevlig häst och det fick jag ännu mer bevis på idag även om jag fick kämpa med både henne och mig själv. Var lite för avslappnad och blev då lite slarvig.

Men vi jobbade med att rida rakt på medellinjen mellan koner och vid varje par lägger man en volt, kommer man från höger varv är första och sista volten åt höger och från vänster är första och sista volten till vänster. En bra övning att öva yttersida på och jag behövde inte jobba med Locas yttersida så mycket idag så därför var jag inte riktigt på hugget med Cassiopeia. 

Men i traven gick hon OK, det var helt mitt fel. Jag matchade inte riktigt hennes yttersida.
I galoppen sedan skötte hon sig fint, både i volterna och på rakt spår. I vänster varv var hon lite springig medan i höger varv flöt hon ut och vek mest halsen när jag vände henne, fram tills jag kom åt henne yttersida.
Fick lite låg hand just i volterna, glömde bort händerna och koncentrerade mig mest på mina skänklar och mitt skänkelläge under denna dressyrträning.



Men grym träning för ben och rygg, sitter nu här hemma och har ont i både hälsenorna efter att stövlarna klämt lite och så i ryggen då det blivit riktigt spänd idag. 

Men jag är nöjd med både mig och hästen, hon är mjuk och följsam resten av tiden och red mest på en 8 när jag travade av henne och hon är väldigt lyhörd och går på väldigt bra! Duktig hezt! Hahaha!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback