Att söndagsgymmma...

...kan nog vara det skönaste EVER!
 
Helt ensam på gymmet från 21 till stängning klockan 22. Kunde dra igång min musik i högtalarna och både flåsa och väsa mellan tänderna hur mycket jag än ville. Skönt!

Skulle egentligen vilat upp kroppen men kände samtidigt att jag behöver komma in i en rytm och en rutin med att jag faktiskt går ner till gymmet. Och jag är glad att jag gjorde just detta, det var väldigt skönt och rofyllt!

Tisdag är de Spinning :)


Värmde upp med lite cykel i 5 minuter där jag sträckte ut armar, axlar, bål och länd. Sen 5 min på löpband för att få upp värme och puls. Detta samtidit som nickelback spelades!

Efter de körde jag 3x10 rep marklyft med kettlebells på 12kg i varje hand. Jag släpper axlarna så blir lite som quasimodo - TRÄNA TRÄNA TRÄNA!

Sedan stångrodd, med damstången och 5kg på varje sida. Även om stången är lite lättare och lättare att greppa är de fortfarande tyngre än hantlar på samma vikt! 

Efter en selfiepaus så var det dags för axelpress

 
Körde samma vikt som i rodden och det är fan tungt sista 3 rep i tredje setet. Inte så tungt i början dock. Börja "lågt". 

Sen var det sista övningen, hantelpress. Detta är jag dålig på, riktigt dålig. Min vänsterarm är mycket svagare och själva hållningen på just armbågen med att komma in till kroppen är som att försöka styra en riktigt full människa att gå rakt. HAHAHA! Körde 6kg i varje hand för att inte överanstränga vänster armbåge som jag gjorde sist. 

Avslutade med intensiva 5 minuter på roddmaskinen innan jag stretchade och varvade ner. Släckte alla lampor och begav mig hem. Väldigt nöjd över mig själv och det tog ca 1h vilket var kanonbra! Med rum ett utöka lite. Nu ska jag bara göra detta också, fullfölja och hålla i så är jag snart bikinimodell... HAHAHA - största skämtet iår :P Sikta emot stjärnorna säger de ju...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback