Utvärdering: Objektiv

Jag har nu fått testa på mitt nya ljusstarka objektiv: Sigma AF 70-200mm f/2,8 (DG, EX, OS, HSM, APO) och jag är lite besviken. Jag har byggt upp enorm förväntan över detta testet i ridhus, men så vet de flesta att ridhus är inge vidare upplysta och jag får nog sänka mina förväntningar lite. Tanken är att jag ska ge det ett andra test i Flyinge, deras stora ridhus är betydligt mer upplyst än det som är på Snappis.

Det var lika snabbt, kunde önska att fokusen var lite snabbare än den var i vissa lägen. Tyvärr lite seg där. Funkade betydligt mycket bättre att fota stillastående objekt eller som rörde sig lite. Det blev en grym skärpa på dessa bilderna och även bilderna i rörelser typ skitt, trav och galopp funkade. Hoppningen i den belysningen blev inge rolig!

Utomhus funkar det strålande, bilderna blir färgstarka och skarpa i skärpan. Det är lätt att jobba med objektivet även om kamera och objektiv nu är väldigt tungt så känns det inte när man väl står upp. Står man sedan länge väntar jag nog mig mjölksyra i armarna :) haha
 
Fina Loca  <3


Sötaste Wilmer
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback