Piggelinen Loca

Nej, Loca är ingen glass. Men hon trippade på tårna idag vid vår uteritt och skuttade fram halva rundan. Hahaha!


Idag var då dax, efter hennes lilla vila så är det dax för igångsättning och ut i skogen bar det, med nytt bett, träns och sadel! Hahaha, och hon kändes som en ny häst!

Första så trippade hon rundor och kastade med huvud, tanken att jag skulle flyga av slog mig innan vi ens hunnit ur från Jeanettes tomt. Tog ingen luva heller som jag slutat rida med i skogen, smart Maria :P Haha.
 
Bild från November, fotograf; Fanny Löfgren

Men när hon fått trava av sig den mesta enegin, efter hon tittat på en gren och blivit asrädd samt dansat slalom mellan vattenpölarna på vägen så skötte hon sig. Visst protesterade hon när jag bad henne lugna ner sig lite och inte rusa iväg bara för jag lättade lite på tygeln. Men hon lyssnar otroligt bra på Poponcini's Harmony bett som hon fick för ett litet tag sedan. Och så har hon fått ett PS of Sweden träns i julklapp :P Och nu även en sadel, nya skydd ligger snart på posten så jäklar va hon är redo nu! Hahaha! 

Men när hon då blivit av med energi och började lyssna fick hon gå lite skänkelvikning och basic, hon har fått gå en del travarbete idag. Skänkelvikning och mycket i lugnt tempo för att inte ha så bråttom! Sista sträckan längde jag tyglarna och lät henne trava på med längre steg och hon höll en spänstig och lägre form så även om jag inte tänkt galoppera satte jag henne i galopp på längre tygel medan jag lät henne galoppera fritt under mig. Saktade av till skitt vid slutet av grusvägen, hoppade av och spände upp gjorden och gick med henne sista biten hem i solsken. Så skönt och Loca var lika nöjd som jag! :D Riktigt fint gick hon sista biten hem, riktigt fin trav och även om hon kikade på någon som gick på vägen så höll hon sig spänstig och föll tillbaka i en låg form igen :)

Så fin och fräsch som hon kändes idag är underbart :) Ler fortfarande, så sjukt fin är hon <3
 
Bild från November, fotograf; Fanny Löfgren

Jag tror denna vilan har gjort henne gott och hon ser gladare och piggare ut, känns mycket bättre i kroppen!
Hon har ju ändå gått på rätt hårt sedan oktober när jag började rida henne och nu ska vi igång! :D

Btw. i en Equipe sadel i kalvskinn sitter man jäkligt bra och fast, jag tror jag är kär i sadeln <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback