4. Utträngd från stallet

Del 4 är min första kniv i ryggen, första gången jag får känna på hur grymma människor kan vara. Första gråten över första hästen.

Detta handlar då om Gerrie, min första sköthäst/medryttarhäst.
Efter allt detta bråket med den andra ryttaren och vi red rätt intensivt på den nu 28år gamla Gerrie så ägarna bestämde sig för att ljuga. Tack!

De valde att säg att den andra tjejen skulle ha Gerrie på foder och att den 1 oktober skulle hon ha honom själv. Ja, där packade jag ihop mina grejer och blev utträngd men blev denna tjejen fodervärd? Svar nej.

Detta fick jag reda på flera år efteråt när jag träffade henne när hästen hon red just då flyttade in i stallet där min foderhäst stått. Jag har då haft en tvist med henne senare om den hästen hon red då också, ägaren sökte ny ryttare men jävlar va skit jag fick för jag var och tittade på den då. Det blev ett jävla liv, så omoget!

Men allt problem jag har haft med denna tjejen och sedan en annan som jag också delade häst med har fått mig att inse, du kan inte vara två personer som delar en häst. Det är alltid så att jag kommit in när de tröttnat lite eller inte haft tid så jag har fått kliva in och jag är alltid seriös och rider mycket och de har känt sig hotade. Finns en skräckhistoria som jag kan ta senare!

Men detta var första gången en ägaren ljög för mig och fler skulle de bli, jag fick på detta sättet första steget in i den sviniga världen med hästägare! Men som sagt, detta är mitt första steg in i denna världen och från här går det bara utför. HAHAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback