Skitpass

Efter förra veckans skitpass på Ricaruso dog bloggen ut lite. Mest legat och skämts faktiskt.
Förstår inte hur jag kunde rida så dåligt, har aldrig haft em så dålig hoppträning, inte ens när jag flugit av!

Vi hoppade småhinder på medellinjen, i serpentriner, ungefär :) Enkla övningar med SMÅÅÅÅÅÅ!!!! hinder men det hjälpte inte. Red som en kratta, hästen gick som en kratta och jag orkade bara inte med det. Red ett hoppass utanför Kristianstad tidigare förra veckan och hoppade då typ 1m med en häst jag satt upp på 30 minuter tidigare. Det gick kalasbra, gick in på denna träningen med en enorm mentalitet och var taggad till 1000 för att hoppa Ricaruso. I stallet verkade han lite pigg så struntade i sporrarna men skulle verkligen ha haft dem. Rida som en galning utan kontroll så han är så stel så man inte får honom rund när man försöker svänga! Stentufft :( Om han sedan inte bytte galopp behövde jag bryta av för att komma i galopp och driva på som fan.

Söt är han ju iaf :)
 
Men säger det igen, inte en häst som passar mig dock. 

Så glad av att vi ikväll ska byta hästar, lättad till 1000!


Mest besviken på mig själv så klart, att jag inte "vågar" kräva eller trycka på som Karolin sa. Sen när vågar jag inte trycka på? Nej, ikväll får bara jodpuhrsen och mina långa sporrar hänga med. Ikväll ska jag komma in och under hästen och få den med mig, inte mesa ur. Inte velat använda sporrar i ORK då jag varit lite orolig att jag inte behövt dem. Jag, som alltid rider med sporrar annars, och som nu inte "vågar" använda dem. Nej, usch! Get it together Maria! Skärpning! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback