Första uteritten

Och så var vi igång förra veckan, med en uteritt som bestod utav skritt och trav. Lätt jogging då hon ska sättas igång lite och byggas upp. Så mycket klättring och mycket tankejobb har jag upptäckt att hon behöver. 

Hon är väldigt känslig men också lite stoig så kan lika järna inte reagera medan hon är överallt nästa gång man skänklar ;) hahaha. Men behöver då ta mer stöd på bettet :) Men så har jag märkt att hon har lite halvkass koll på var hon sätter hovarna. Speciellt i traven, hon är så fokuserad på allt som händer runt omkring att hon snubblar lite och koncentrerar sig inte riktigt var hon travar ;)

 
Det blev en runda på 45min, glömde stänga av den när jag kom hem och satte ej igång den vid stallet ;)

Red lite i sandtaget, hon var lugn under hela rundan. Titta på vattenpölarna lite men annars var det inga problem. Trampade på dit jag styrde och hetsade inte i traven eller när vi skulle sakta ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback