Dagens långritt

Det var enormt fint väder idag och 14 grader varmt så jag körde till stallet vid 11 och halv 12 var jag iväg. Rundan tog 1,5h med blandade gångarter och det var verkligen hur skönt som helst. Var mer miljöträning idag men hon reagerade inte på någon traktor, cyklist eller fyrhjuling. Men hon kikade lite på en fladdrande presening. Men inget farligt. Kom en stor vattenpöl som hon totalvägrade gå över så jag ville inte bråka med henne. Skrittade runt den ;)

Red då förbi Larssons i skogen, vi känner ju dem så lugnt vet ni, sen fick hon galoppera av sig på cykelvägen mellan Tocken och Djupekås, i lugnt tempo och det var ju lugnt :) Sedan red jag runt och galopperade där 6an står på kartan. Sedan tillbaka genom Djupekås hem :) Mycket skritt och förflyttningar, trav på ojämna vägar så hon fick koncentrera sig lite och galoppen på väldigt mjukt underlag :)
 
Underbart väder, tyckte nog Luca också! :) Mysigt att vara ute i skogen på halvlång tygel och mysa :)
 

Väl tillbaka i stallet sopade jag, fyllde vatten och packade hö åt Jeanette. Hon hade hunnit mocka innan hon åkte så gjorde klart det sista. Jag måste säga att jag har saknat det lilla som att packa hö. Känna doften när man pressar ner det i en ikeapåse. Saknar stallarbetet och allt som har med det att göra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback