LÖPSKODJUNGEL

Nu ska ni få höra!



Det finns en hel djungel av löparskor ute på marknaden och alla märken har flera skor som skulle kunna passa. Därför var det perfekt för mig att glida in en runda till Kristianstad idag och kika. Där finns Intersport, Team Sportia och Stadium.

 

Så jag började på Intersport och där fick han lära sig något nytt, han hade aldrig sett någon som går som jag, kul va? Så knäppt går jag, men han rekommenderade en sko från Nike som heter Vomero 9 W och det var en supertrevlig sko med neutral sula och tyckte att jag skulle gjuta ännu en sula från footbalance som jag redan har i arbetsskorna och som funkar kanon! Skorna var verkligen supertrevlig att ha på sig. Säljaren förstod att jag ville se mig omkring och fick ett glatt ”du vet att vi har dem här” när jag gick.

Sen gick jag till Team Sportia och där snackade vi lite innan han kikade på fötterna mina genom att bara titta på dem sedan tog han fram en sko som han ville jag skulle testa men han hittade ej min storlek (41) och kollade i en annan sko, han hittade ej det. Hittade 41 i en terrängsko som jag fick test och känna på med kände att den var för hög i hälen. Så nej. Han letade runt ibland skorna och den 7e han tog fram fanns i min storlek och sedan ville han jag skulle köpa dem. Detta var alltså det 7e modellen på sko som han tillslut hittade i min storlek. Det säger mig bara en sak: den modellen skulle inte passa min fot!
Så när jag sa att jag måste kolla upp vad de andra har så började han känna sig lite förnärmad, och påstod att jag inte kunde hitta skon billigare. Så då sa jag att jag inte skulle leta efter den billigare utan se vad de erbjuder mig. Så sa han att han visste att jag skulle komma tillbaka, efter han varit lite otrevlig. Gick därifrån och kände att just den servicen inte var något vidare, att de bara försökte sälja på mig ett par skor. Han var även lite otrevlig och ville smutskasta konkurrenterna.

Så gick jag lite smått irriterad in på Stadium där jag är medlem och har handlat det senaste året i Stockholm. Fanns ju en anledning varför jag tog de sist. Där fick jag hjälp direkt! Vi pratade om hur mycket jag sprang och hur långt, berättade hur jag stod med för vinkel i fötterna och så valdes 3 par skor ut. En Nike, en Asics och ett par Adidas, deras nya modell.
Nike satt inge vidare bra, kändes trång och obekvämt! Asicsen var luftigare och sköna, de var dock väldigt klumpiga. Adidasen var förvånansvärt sköna men hade som en tröskel när man rullade upp på tårna och det skulle jag störa mig på. Killen tog ner ett par Asics på den högsta hyllan och sa att dessa skulle jag prova, såklart så jävla bra, det var de värsta och de värsta. De bästa skorna då helt enkelt. Han jämförde de med en Ferrari eller Porche, förklarade även att det är skor som klarar en mil åt gången, flera gånger i veckan. Förklarade jag ju att jag inte sprang så långt och han sa ”fast vissa kör runt med en 4-hjulig Porsche i stan bara på sommaren” och då skrattade vi båda. De hade också Vomeron och han rekommenderade den inte då den var neutral medan Asicsen var mer stödjande för mitt fel. Stod då i kvalet och valet men så sa säljaren att om jag tog Asicsen så skulle han ge mig ’nöjd kundgaranti’ vilket betyder att man kan testa sina löparskor i 30 dagar och om man inte trivs eller inte kan springa i dem, då kan man byta de mot en annan modell. Så tog Asicsen.

 

 Asics Gel-Kayano 20 W

 

Första testet gjordes redan samma dag, så jävla sköna och fick INTE ONT som jag fått så många gånger förr! Så jävla skönt!! Så ska testa de ALL IN i 30 dagar så får vi se J Men 9/10 poäng i dagens tur som gick på 4,6km på 36 minuter! 


Kommentarer
Postat av: Fanny

Nice! :) Får kanske med ta en tur in dit, har gett upp allt vad löpning heter för får ALLTID döont i fötterna så jag kan inte ens stå upp ordentligt efter ett tag :(

Svar: Nej, jag har haft problem med ont i anklar och knän men igår kände jag ingenting. Lite smått träningsvärk efter dålig streching igår! :D
hkmama.blogg.se

2014-05-22 @ 20:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback