Tillbaka på Sandhamn

Sitter på båten nu efter en konstig färd upp till huvudstaden!

Jag började köra och var pigg som vanligt men började gäspa innan jag ens kommit fram till Värnamo. Så brukar de aldrig va, men det betydde lite fler stopp och lite fler sträcka på benen och ta lite luft. Stannade extra länge på Östgötaporten, Ödeshög, för att käka och få riktigt med luft! Tycker annars det är rätt kul nu att jag vet vilka ställen som ligger var längs E4an och har mina "akutstopp".

Mitt standardstopp både upp och ner är Östgötaporten som ligger 5mil ovanför Jönköping. Det är ganska lagom till toapaus och käk. Idag var jag nästan vid 2. Tufft!

Sen har jag 2 andra ställen där jag brukar stanna om jag behöver sträcka på benen, tanka eller inköpa färdkost (godis xD).

Men annars är det ju bara att köra, tar mig med pauser och parkerad lunch ungefär 7h att köra från Hörvik till Stavsnäs och då är det lite trafikstockning i Stockholm inräknad (som det var idag) men så gillar jag ju att vara ute i god tid. Så båten går vid 18.20 och jag anländer till min parkering vid 17.20 och sen bara att kånka bort väskan och vänta på båten i den varma vänthallen.
- Det kan ju dock bli stopp i Stockholm längre tid och det är bra att vara på säkra sidan vet ni. Idag, torsdag, finns en säkerhet om man missan 18.20-båten för det går en till vid 9 men det gör det inte de andra dagarna! Gäller att se upp! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback