Some Insight

 


Idag är det den 13 januari och...
 
...för 7 dagar sedan fyllde jag 20år
...för 7 månader sedan tog jag studenten
...för 9 månader och 5 dagar sedan anlände jag till Sandhamn för första gången
...om 5 dagar är det exakt 7 månader sedan jag började jobba på Sandhamns Seglarhotell
 
 
Idag kom jag lixom på att om man ska räkna med när jag var praktikant så har jag jobbat på Sandhamn i 9 månader. Är inte det väldigt sjukt?! Var har tiden tagit vägen?
 
Under de här 9 månaderna har jag varit hemma 3 gånger, jag har flyttat 3 gånger, fyllt år, varit full 2 gånger, jobbat både midsommarafton och nyårsafton, blivit så huggen i ryggen och lurad att det fortfarande svider. Sist med inte minst har jag ju köpt en ny mobil och tagit ett skitabonnemang också ;D


Jag har förändrat mitt liv från att ha levt med mina föräldrar, bortskämd till 1000 och lallat runt i skolan och haft ett enormt intresse som jag verkligen brinner för till att ha flyttat till Stockholm, sliter som ett djur, står på mina egna ben av min lön och inte ha någon som kontakt med hästar eller ridning. Har inte ridigt ett ordentligt arbetspass sedan april, med undantag för ett paddockspass i oktober och ett lullpass i skogen i december. 
 

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna göra en som omvändning och kunna lägga hästarna på hyllan, dock kommer jag att plocka fram de igen så fort jag får möjligheten. 
 
Jag gör ju detta också för att få erfarenhet så jag kan få ett jobb var jag än väljer att bosätta mig i framtiden! 
Jobbat ju också självklart för pengarna, jag hamstrar och sparar för fullt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback