Tränare!

Idag har jag haft en hårdträning med Viktoria och hennes fina ponny Juicy!


Fokuserade på att arbeta lite individuellt i skritt, trav och galopp. För att de skulle få arbeta och så övade vi lite tempoväxlingar och att fatta galopp från skritt ;) Inga övningar direkt utan mest på lite fyrkant, stor och liten volt :) 
- Stubbåkern var perfekt till det idag då vi körde mycket ställa utåt. La märke till att hon gör lite samma misstag som jag gör med min händer och visst hur jag skulle tips men det är jätte svårt. Har ju själv inte arbetat bort det än!


Men både ryttare och ponny var superfina, aldrig sett Juicy så fin och Vicky red så jävla bra!! Mycket beröm!!

Sista galoppen var tuff för både Juicy och Vicky, båda trötta och lite okoncentrerade men ändå, ett kanonpass och jag är verkligen nöjd! :D


Kavata Juicy Fruit (bilden är ej från idag)



Det kändes så skönt att stå i mitten och faktiskt så ropa ut "kommandon" och tips och se resultatet framför mig. Som jag har saknat det! Verkligen!!
Att faktiskt äntligen, efter mer än 1år, få hålla på med det jag är bra på! :D

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback