2 år sedan

Igår var det 2 år sedan jag skakade hand med den där mannen från Karlskrona som hade suttit och bedömt mig de senaste 40 minuterna. I 40 minuter hade jag bevisat något för mannen som gjorde honom nöjd.


Igår var det 2 år sedan sedan jag hoppade av min moped, min Derbi Senda X-treme SM, och ställde den varsamt på stödet i garaget och studdsade in till mamma. Tog nycklarna och körde för första gången själv, lagligt! Jag hämtade en kompis på tågstationen och körde runt och bara va BÄST!!

Som ni förstår, så var det 2 år sedan jag tog mitt körkort och inte minst sagt på första försöket. Det är tyvärr inte många som har klarat det på första försöket men fy fan va jag hade ångest och det var ju nästan hur enkelt som helst att klara det. Så känns det nu i efterhand!

Mycket har hänt under dessa 2 åren men bilkörandet har följt mig vart jag än har varit. Det blev ännu en frihet att ta körkort och att kunna komma längre än vad min moped tog mig!

 
Under dessa 2 åren har jag nästan varit skadefri, en kväll i juli krockade jag med ett rådjur. Resultatet var krossade lampor, intryckt grill och massa päls inklämd samt blod på min trogna Volvo 850. Annars är jag skadefri! :D

I november köptes min vackra C30 och följer stadigt med! :D Finns knappt någon bil som går så bra som den! :D

Kommentarer
Postat av: Barbara Mattisson

Grattis till fel frit 2-års körkort ;)
Bra jobbat!!!!!

2014-04-14 @ 14:40:37
Postat av: Barbara Mattisson

Grattis till fel frit 2-års körkort;)
Bra jobbat Mia!!!

2014-04-14 @ 14:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback