Svåraste, hårdaste och bästa kvällen i mitt liv!

Igår under service va det svintufft och katastrof emellanåt och jag märker hur oerfaren jag är och att man är utan rutin inom detta yrket. Men vet ni vad? Jag är ju här för att lära mig det! :D

Igår stod jag på fisk igen och kvällens WP (weekend paket/hotellmeny) va tataki som förrätt och grillad röding som varmrätt! Men jag har inte bara rödingen utan då ska jag ta hand om musslorna (moules creme och moules frites) och rimmad torsk och piggvaren. + att jag ska göra risotto! Nu snackar vi 6 rätter i en restaurang där den enklaste rätten kostar typ 300kr. Jag som inte ens gått ut skolan och jobbat 1 sommar som kallskänk/kock, maj-augusti 2011.


Det är ett sjukt stort ansvar och även om Pivo som stod i luckan fick kliva in och hjälpa mig med fisken och det blev lite kaos, men jag fick sjukt mycket beröm och 1 rätt kom tillbaka men de sa att det inte var något fel på den! Så efter gårdagen, det var den grymaste och bästa kvällen ever egentligen. Jag kan hålla på med detta yrket, jag vill hålla på med detta yrket! :)


Jag får så mycket beröm och tom. Simon som jobbar på Grand inne i Stockholm berömde mig igår!


Jag lär mig massor varje dag som går och under service är det jag som säger tiderna till köttspisen, thats amazing! Något man borde lära sig i skolan, hur lång tid det tar osv! Nästa vecka jobbar jag inte lunch en enda gång, Pivo sa tom. de idag att jag inte längre är en lunchkock och Fredrik (chefen) sa igår att jag typ inte längre va praktikant! Gött! :D
 

Ni förstår nog inte vilken chans jag har fått och hur lycklig jag är över det och att jag lär mig saker hela tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback