Maria "Gordon Ramsay" Mattisson

Igår kunde jag nog vrida huvudet ett helt varv när Peter sa till mig att jag skulle ha hela köket själv. Stå vid luckan, laga fisk OCH kött! Aldrig stått på köttstationen och här skulle jag göra allt? Shiiiiiit! Första bongen som kom in va en lamm och en grissida så Peter visade mig hur de skulle läggas upp och lagas (fast jag redan hade lite koll av at titta under service) sen nästa bong som kom upp skulle jag göra men.. Det var en KINABONG från helvetet kändes de som. gissida, lamm, risotto och seglartoast och när jag göra risotto annars är de skitjobbigt då jag vill att den ska vara bra. Men Peter tog köttet på den bongen men sen stod jag där sjlälv med Peter som lite hjälp just med stekgraderna på seglartoasten då den grillas!


Var sååååå nervös igår att jag inte visste var jag skulle ta vägen att hela huvudet låste sig. Allt kändes jätte svårt även ifall Peter stod vid min sida och hjälpte mig. Det var en perfekt mjukstart med inte så många gäster och vad gör jag? Min fasad sprack lite igår och fick hjärnsläpp vid varje bong..

Men maten kom ut, ingen mat kom tillbaka så det gick ju helt klart bra, en bra kväll!


Har varit lite seg dessa dagarna och det visade sig varför lite. Igår kväll hade jag frossa och idag är jag sjukt hes så jag ska försöka att ej stå på fiskspis ikväll. Så huvudvärk också!!


Men angående service igår, jag måste våga tro på mig själv och visa framfötterna. Gör jag fel så gör jag de lixom, jag är praktikant, bara gått 3 år i skolan och har egentligen ingen erfarenhet av att jobba i kök.
 
 
Note to self:
Tro på dig själv, Maria!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback