storm+överladdad häst = ?

Eftersom inte de va snöstorm utan bara storm så drog jag till stallet och plockade in en styck Scarlet, packad med energi. gick och tittade på allt, frustande och hade sig. vägrade sen stå still i stallgången utan trippade runt och var rädd för vinden utanför stalldörren. Eftersom Scarlet vanligtvis är lugn tog jag genast på mig stallskorna med stålhetta då jag inte vill ha broddarna genom mina fötter och sen när jag väl skulle rida så stod jag och bara stirrade på hjälmen och funderade, tillslut tog jag säkerhetsvästen på mig och kunde knappt knäppa jackan xD haha

hon ville inte stå still när jag tränsat eller när jag skulle sitta upp och sen trippade hon runt på isen. Hon var så laddad av energi och Sara sa att dom hade varit lite galna i hagen (ovanligt för de hästarna?)

men efter lite skritt började jag jobba henne och försökte röra mig i västen men hon var som vanligt i huvudet. hur snäll som helst men hon var ändå pigg och framåt, mycket mer än vanligt. Jobbade rätt mycket innan jag lät henne trava och hon är fortfarande inte ren, hon är inte direkt halt men går inte helt 100. Och Mariann har gått igenom henne, inget som sitter i musklaturen men Sara tyckte jag skulle skritta och trava lite ändå så gjorde och lät sedan henne få komma in och äta. Får ta ut henne och jobba i skritt och lite trav så får jag se om jag kanske kan mjuka upp det och att de kanske försvinner.


Men det var kul, hon hade verkligen det där uttrycket, som att hon hade en räv bakom varje öra och hon hade stora klara ögon. höjd svans och högt huvud och började gnaga lite på dörren också. måste få med mig kameran ut i blåsten för att fota busungarna! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback