Första gånger jag mockar...

Mockat för första gången sedan typ 8 december! sedan jag började hos Sara har jag knappt behövt lyfta ett finger, behöver bara rida. För mig är detta egentligen hur jobbigt som helst för jag älskar allt jobb runt hästarna. Att få fundera på livet samtidigt som man slänger skit i en källa eller rabbla läxan när man packar väldoftande hö. Eller varför inte få solbränna när man mockar i sommarhagarna? Allt detta älskar jag, tro det eller ej!


Men till idag, kom till stallet och började blanda mat och ställa fram en spann och en höpåse till de 3 hästarna jag skulle mocka till. Mockar Scarlet utebox och hänger en påse utanför och slänger in den andra tillsammans med kraftfodret. Så vandrar jag in i stallet och startar musik på hööög volym och mockar Prada och Maggans box och fyller hinkarna till max och slänger in mat.


Hämtar djuret i hagen och borstar henne ren innan jag upptäcker hur manen är 20meter och rycker till den lite innan jag tar på skydd och gjorden och tar ut henne och låter henne skrittade lite men från ingenstans sprängs hon av energi och springer och bockar och drar. Så skönt att ändå se henne pigg och glad, hon har ju vilat sedan i torsdags nu. Men när hon väl travade va hon ren i ena varvet, precis som i torsdags, men i andra varvet markerade hon lite. Inte så mycket som i torsdags men hon markerade iaf så de syntes. Så mer vila för tant Scarlet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback