Snö+Sverige=Snökaos

För er som inte vet ligger Sverige i norra Europa ("norra världen")

Vi är inget medelhavsland för vi har vinter varje år i typ 4 månader och vi får ALLTID någon form av snö mellan november/februari. Varför är inte Svenska folket förberedda?

Om man inte pallar av all snö, flytta!

Jag vet att jag själv klagar på skitvädret och att det faktiskt är kallt men egentligen så älskar jag snön. Men jag ser det inte ur Marias synpunkt utan ur ryttarens synpunkt. Jag kan lägga mig i snön och göra snöänglar och bara ligger där (om jag har termobyxor och jacka på såklart!).

Men iaf, åter till saken. Svenskafolket (och alla andra) verkar inte förstå vad snö har för effekt. Det är nämligen vatten och i samband med kyla så fryser den. Det blir därför halt. Även om man har såna fina dubbar på sina vinterdäck så betyder inte det att man kan köra 200km/h bara för det, som vissa verkar tro. Och vet ni vad avstånd är? Det är något man ska hålla till bilen framför så att man hinner stanna innan något händer, inte köra den upp i röven!


Varför tar jag upp detta tro?

För att jag är trött på att läsa om såna här grejer där folk faktiskt mister livet och blir av med massor av pengar för att få laga sina bilar och skador på kroppen för någon var oansvarig!


Detta är en av Skånes broar idag. Var har hänt?


MASSKROCK - i båda rikningarna!


Inse, folk dog!

Som ni ser på den översta bilden så är majoriteten lastbilar, jag ska därför hacka lite smått på dem! Viktigt att veta är att faktiskt inte alla är såna men då kan de se bort!

Hur kan de som kör lastbilar ens ha ett körkort?
Denna olyckan startades av en lastbil så tappade greppet och prejade in en annan bil i räcket, sen sa det bara pang för nästa lastbilschaufför körde för nära osv. osv. tills ja, över 50 (last)bilar mest stod i en hög.
- börja inte säga att den skulle aldrig köra så och det kan hända alla!
Nej, det händer inte dem som kör sakta och tar ansvar. Vänta tills ni får körkort, lastbilarna gasar upp och försöker köra om varandra som tar en hel evighet för att de inte orkar om. Men de SKA köra om i vilket fall som helst. De kör nära och verkar knappt ha koll alls. De som kommer utifrån både få lära sig att köra på isvägar!

De har isvägar i alaska där tunga (mycket tyngre lastbilar) kör över ISEN på sjöarna och det är mindre antal olyckor där än det är i Sverige där vi har hälften så kort vinter.

Ett vittne berättar att 3 personer stod och vinkade på bron att folk skulle stanna, vittnet stannar sin bil och en lastbil kör om, glider och krossar människan mellan räcket och sin bil. HALLO! Detta är fakta och bevis på att lastbilschaufförerna får se upp och ha koll på sin egen bromssträcke. Jag vet hur snabbt jag kan stanna min bil och det är jääääävlingt långt på halt underlag, på en lastbil måste de ju vara minst dubbelt så långt men varför kör de då varandra upp i röva?




Hahahahah, sen kan man ju göra som städarna också! SL kör här mä med hemkörning, bara att tala om var man bor! ;) Va e det för idiotstädare som trodde detta skulle gå? :) hahahahahaha! (ingen skadades)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback