Första gången på 2 år

Första gången på 2 år som jag red med säkerhetsväst igår.

När jag snörade om den så var det obekvämt och allt till vi ridigt en liten stund och då  var den faktiskt ganska skönt. Man kan fortfarande inte röra sig till 100% men den satt mycket bättre!

Jag chansar på att det är för att jag nu har byggt upp riktiga ryggmuskler.



- Jag red väl kanske ett 6-7 gånger innan vi köpte min första säkerhetsväst och köpte efter det en ny, en riktig säkerhetsväst och när jag första gången på massa år tog av mig västenvar det som att ta ut min ryggrad för jag satt ihoptryckt uppe på Linus och trodde jag skulle dööö så ont jag hade i ryggen efter den ridturen. Tur att Linus va så sjukt snäll! Men så fortsatte jag rida Pauline utan väst och fortsatte på ridskolan med väst och min rygg stärktes mer och mer och 2009 efter Mr Bogart när jag red Clements slutade jag nästan helt med väst och red bara pay and jump och hoppade honom med västen.

Så när jag började rida Steffie och Sam så hade jag ingen väst. 2010 va senaste gången jag hade väst! När jag började hoppa Buddy på hösten 2011 hade jag ingen säkerhetsväst, så befriande. Men går åkte den på och var så jäkla skön! Obekväm i början men ja, helt OK annars. Enda grejen va att jag egentligen skulle haft den när jag provred Colin, men det löste sig ändå med massor av fysioterapi!

Mr Bogart och jag sommaren 2009! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback