Fina Flickan Scarlet!

Har idag inte ridigt, jag har simmat med Scarlet. Runt om stallet och i paddocken va de sjöar xD

här är paddocken ;) men man behöver inte rida ner i hörnan.


Men tänkte mig bommar idag så tog ner löshoppningsbanan och sen flyttade bommarna lite och sen gjorde jag iordning Scarlet och satt upp. Skrittade runt och över lite bommar med långa tyglar innan jag travade fram och samlade ihop henne lite och ville att hon skulle gå fram.

Nu när jag rider Scarlet, rider jag mycket bättre. Jag behöver inte koncentrera mig på att hästen ska gå fram och söka sig neråt för de gör Scarlet. Det är inte som Buddy som jag först var tvungen att rida framåt men nu kan jag direkt börja tänka på mig själv och Bettans röst ekar i huvudet "lossa och vinkla knäna, stigbyglen längre in på foten, vinkla om händerna" och Pia Sohls röst "armbågarna i sidorna, vinkla axlen"
idag tänkte jag på allt! hur skön känsla som helst!

blev 2 olika slingor där jag bytte varv och fick ställa om och jobba henne för skänklarna.

I slutet fattade jag höger galopp och lät henne galoppera under mig. Bytte varv och igen, sen satt jag upp och satte mig ner i sadeln och pressade henne lite. första galopperna där jag satte press på henne.
Hon kan bli lite obalanserad i vissa lägen men nemas problemas, bara att själv vara stadig de få sekunder men hon skötte sig verkligen perfekt i båda galopperna och nu kan vi börja arbeta på riktigt!

Om skitvädret är över imorgon eftermiddag blir de kanske en runda i skogen annars blir det paddocken igen. tänkte leta upp någon gymnastikövning, tror hon tyckt om att leka av sig! :D

lilla banan i bakgrunden



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback