Vi trotsar allt - Scarlet och Jag

Listen tog this - Sara drog ner mig på jorden i måndags när jag och Scarlet hade lite gymnastikövningar med små kryss. Kände mig som en riktig nybörjare och du din jävel va jag inte hade någon kondis kvar. När Sara sedan höjde mina stigläder så trodde jag absolut var illa ute xD haha, nejdå! det var bra!
Men det märks att för att jag ska håll helt igång behövs det nästan träning för tränare för min del, får försöka fixa det till efter min praktik :)
Men Sara gjorde ett bra jobb, TACK!

Jag måste än en gång klargöra en sak, Scarlet tycker verkligen det är jätte roligt att få jobba och hon är egentligen helt perfekt i sitt temperament, otroligt snäll och skulle inte göra en fluga illa (med undantag precis som med alla hästar). De jag vill säga är att det är roligt att jobba med henne jämfört med de jag ridigt precis innan, och nu när Sara höjde mina stigläder kommer jag få jobb extra hårt då jag nog latat mig med de långa lädren.

Som idag, jag struntade i de faktum att jag är sjuk och begav mig till stallet, jaja jag vet! Men jag tror de va bra med frisk luft och det var fint väder fast det egentligen va svinkallt!




Jag upptäckte när jag börjat rida att jag kände mig ganska fräsch men sen blev det jäkla jobbigt att andas och ont i huvudet fick jag så blev lite jobb i trav och sen vila i skritt. Men galopp gick han så övade lite sits med de korta stiglädren. Både lätt sits och under nedsittning, lite tempoväxlingar och fattningar från skritt. Hon lyssnar bra och jag känner hur jag börjar hitta henne men så gäller det att hålla henne i rullning, det är nästa steg!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback