Radioprat om min framtid

I tisdags var det framtidsmässa i Karlshamn så spenderade x antal timmar där. Jag hittade verkligen vad jag vill göra, dock vet jag ju det sedan innan men fick bevis på att det funkar och fick hjälp på traven!


Vad vill jag då göra?
Just nu har jag en längtan till att jobba på havet, jag blev så förälskad i kryssningsbåten Allure of the Sea som vi kryssade i Karibien med och jag skulle verkligen vilja jobba på den båten eller Royal Caribbeans andra båtar som går just i Karibien. Så adresser är problemet? RC har DN:s policy på 21 år, så min nedräkning till jag har fyllt 21 har startat och jag riktigt läääängtar tills jag kan skicka in en ansökan!
Men så igår öppnades fler dörrar då jag fick en lista på typ 100 rederier så ska besöka en hel del hemsidor och läsa en hel del policys.

Och om jag inte får jobb på ett kryssningsfartyg ska jag nog satsa på GoXplore, de har program där man sticker till Kanada, Australien eller Nya Zeeland för att jobba i ett år. De fixar visum och tillstånd och du har en organisation att luta dig lite på. Det svåra kan vara åtta just hitta ett kockyrke till mig men pengar är ju alltid pengar LCHF jag får uppleva ett annat land och en annan kultur, är de värt att pausa kockyrket 1 år för det?



Men det är inte allt, jag fick berätta för Sveriges Radio exakt vad jag ville göra när jag gick ut gymnasiet. Så fick snacka en hel del på Sveriges Radio P4, det var jätte roligt och allt kändes plötsligt möjligt när man fick säga det högt! JAG VILL JOBBA UTOMLANDS!! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback