Dagarna som gått

DAG 1
Dag 1 på mitt äventyr i Stockholm var i tisdags och klockan 07.58 rullade tåget ner mot Hässleholm och knappa 60 minuter senare satt jag på SJ’s x2000 upp till Stockholm.
Tågresan med x2000 gick hur bra som helst, käkade macka och satte igång Generation Kill som jag fick hem förra veckan. Fick ett specialerbjudande från CDON när jag köpte 6 böcker så slog till och köpte DVD serien så jag äntligen kan se den i bra kvalité.
Men hann sova lite också inte det blev av på T-centralen i Stockholm och irra sig ut till taxin som körde mig till slussen och en sak ska jag säga er. Slussen i Stockholm är en mest onödigaste och förvirrande grejen vi har i detta landet! Och personalen som jobbar på detta stället, FY FAN!! BUU för dem! Usch! Men det fanns en som hjälpte mig och jag köpte ett SL-acess och kom på min buss och med färjan ut till vackra Sandhamn. Blev visad lite i restaurangen och sen käkade jag innan vi gick upp till huset. Jag bor med 3 killar, kockar, vid namn Peter, Amuday och ”Pivo”, det är ett rätt nybyggt hus med 3 sovrum på övervåningen så är det 1 sovrum nere där jag bor och så är det öppenplanlösning kök/vardagsrum. Jävligt mysigt om det inte skulle vara för hur förfallna de är och hur allt börjar falla sönder, i mitt rum är det fruktansvärt. Tapeterna är sprckna i varje hörna och det är stora mörka märken efter typ sängarna och ja, ostädat va det. Låg massa skit överallt! Men jag lyckades bädda och packa upp så var det bara att lägga sig.


DAG2
Dag 2 innebar köksjobb och upp va det iaf tidigt och vidare till seglarrestaurangen!
Jobbade 9-16.


DAG3
Jobb 15-23
Första kvällsjobbet, stod mycket i Kallköket ”kallis” och det var kul, jobba med iaf förrätterna var roligt :)

DAG4
Jobb 15-23
Gjorde stroganoff och helt plötsligt hade jag ansvar för rödningen och risotton på varmrättsmenyn, det är inte illa pinkat för 2a kvällsservicen! Sen avslutade jag i kallis med att plocka iordning och slutade 20 i 12. Nu sitter jag här och tittar på filmen Lawless och blir hela tiden förundrad hur hembrännarna betedde sig i USA förr. Shia LeBeuf (stavning?!) är med i den och är helt OK, tack vare honom faktiskt!

Imorgon (söndag) och på måndag är jag ledig för restaurangen är stängd på måndag!

 

 

Detta är veckan som gått i snabb redovisning! Bilder kommer imorgon samt schema inför nästa vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback