Önskelista: Kameragrejer

Här kommer en liten önskelista över lite kameragrejer jag vill ha! Det är småplock och inte alla grejer jag vill ha men lite småplock.




1. Plastskyddsfilm för LCD skärmen på kameran
2. Ett snyggt nyckelband med CANON som man kan ha tillbehörande grejer i :)
3. Silikonskydd som man trär över kameran, stöt och damsäker ;)
4. Ett batterigrepp för bättre grepp (nu är det amazing grepp på 7D!) och för längre hålltid.
5. SpeedLite kamerablixt 430EX II. Kan tänka mig en "mindre" blixt men har hört mycket gott om denna!
6. Objektiv 70-300mm IS USM
7. Tillhörande motljusskydd till objektivet ovan!

Det som är mest attraktivt nu är Silikonskyddet och objektivet. Visst är blixten bra nu när det börjar bli mörkt och att fota innomhus eller liknande till jul eller annat.
Men silikonskyddet och det är inte fasansfullt dyrt heller! :D
Och objektivet.

Äger just nu:
70-300
50
18-55
18-135

Ska sälja min andra kamera och då försvinner kitobjektivet 18-55 med den. Funderar även på att sälja med mitt Tamron 70-300 då jag upplever att det inte riktigt passar på 7D:n. Så ett nytt 70-300 och ett orginal hade varit min dröm! Och USM är inte dåligt för de pengarna, + att objektivet har fått mycket bra recentioner! :D


Snälla? :)

Kommentarer
Postat av: Fanny

JAG VILL KÖPA OBJEKTIVET I SÅDANA FALL!
End of story...

Svar: Vill du? ;) 70-300? haha xD
Fakta om Maria

2012-10-03 @ 12:23:46
URL: http://championz.blogg.se
Postat av: Fanny

Sv: Jag tror det, ska bara få hem min kamera och ska se hur svennis mår :3

Svar: Mår Svennis inte bra? :( Har han rymt hemifrån? ;)
Fakta om Maria

2012-10-03 @ 21:43:47
URL: http://championz.blogg.se/
Postat av: Fanny (:

Sv: haha nej, jag råkade ta sönder honom lite^^
Skärmen sprack, en enda stor spricka i honom. Så han opereras :D

Svar: Men neeej, hoppas han klarar sig! ;) Hahaha xD
Fakta om Maria

2012-10-04 @ 16:50:54
URL: http://championz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback