Nu kommer bjudningen :D



Ja, hoppningen igår då..
 
Han har hittat kraften och bjudning som han behöver i hoppningen, det är FANTASTISKT och nu är det jag som måste jobba med mitt mod, min sits, min inverkan och att få in hans bog och yttersida. Men jag tycker att pollen min får ++++ för alla hoppträningar vi gör. Visst är vi inte perfekta och jag lägger honom fel, han kliver av lite fel och snubblar över studdsen så sköter han sig ändå över all förväntan. Vet ju att det är inte enbart Buddys fel utan också mitt, men han är inte oskyldig den tönten :) <3

Vi jobbade med byta varv och behålla varv över hinder med dålig våg utifrån väggen. Mycket bra övning! Den tvingade mig att verkligen passa hans yttersida och ju mer Bettan höjde desto säkrare blev jag och gick på honom ganska väl :) Kändes super när hans respons var att dra upp benen, hoppa över och lyssna. Byta galopp och landa utan att röra en bom! Duktiga Buddy!

Sedan var det studs (stavning på de egentligen?) med 3 hinder. Studs+Buddy+Maria+dressyrsadel=misslyckande! Eller inte riktigt..
Men innan jag ens har hunnit få upp röven ur den 7 mil djupa sadeln har vi kommit fram till sista hindret i studsen och jag dunsar i hans rygg 511 gånger innan dess.
Det är ju ingen äkta dressyr utan en allround mot dressyr. Jag kommer ju för fasiken inte upp ur den i tid, det är f.ö den jag inbillar mig ej ligger bra på honom. Men så när jag står 8 mil över honom i de läget då går de fine. Men att jag ens ska behöva dunsa honom i ryggen för att jag slår i sadeln tycker jag inte om. Det är synd om lilla Buddy som ska få en duns i ryggen varje gång han ska hoppa och koncentrera sig på att inte snubble :(

Fasiken va hästarna blir trötta när man hoppar studs. Buddy var så trött i slutet att nrä vi hoppade en liten rak linje så drog han, sedan när vi hoppade en liten slinga orkade han inte riktigt och stängde mig lite ute. Det är ju inte så att jag inte har kontroll men vill inte lägga sig på de avstånden jag mäter ut och envisas med att hoppa av där han kommer fel på 50cm höga hinder xDSå blir han så nöjd sedan ju, sötet ;)

Men även om slingan va dålig, att han drog lite, det gör inget. För han sköter sig så jäkla bra nu. Han tar i lite och han hittar suget. Jag får nu mera rida utan spö då jag lägger ifrån mig det. För att kunna ha tyglarna i båda stängda händerna för att hålla honom! :) på god väg alltså! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback