Hemska hästmänniskor

Det finns gott om hemska hästmänniskor i världen och läste nyss en annons från en tjej . Det är lite halvhemskt!

Hon skriver att hon vill sälja sin häst, som hon försökt bli av med ett tag, den ska gå som skogsmullehäst och gå mer än 2gg/veckan som han gör nu och att hon ser att han inte mår bra av det.

Låter ganska bra va? Ingen som helst fara.. Men nu har jag reducerat lite..

Hon skriver i klartext, jag citerar "Om ingen är intresserad av honom så skickar jag honom på slakt nästa vecka!"

Jag förstår mig inte på såna människor, ge bort honom eller något. Man skickar väl FAN inte (!!!!!) en häst till slakt för att man inte lyckas sälja den. [Påminner om Parken Zoo] Det är sjukt!

En helt frisk häst som kan leva många år till och leva ett friskt och hälsosamt liv skickar man fan inte till slakt. Säkert någon ridskola eller liknande som kan få användning för honom.


Ps. någon som påpekat detta för henne och hon har inte svarat denna människa.
Och hon tänker INTE skänka bort honom.

Svaret på vad han kostade att lämna till slakt va "de beror på vad dom väger" FRUKTANSVÄRT!


Vad anser ni? Är det OK att skicka ett djur till slakt för att man inte får det sålt? :S

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag skulle då aldrig i livet SKÄNKA bort min häst eller några av mina djur för den delen, man har ju ingen som helst aning om var den hamnar då. Fara på slaktbil till andra länder där resan är ett helvete, hamna hos någon som inte bryr sig = ingen omvårdnad, djurmisshandel you name it!! Gör det inte enkelt för hemska människor att få tag i djur som de kan behandla illa, då kan jag ärligt säga att jag hellre skulle avliva för jag vet åtminstone att djuret inte lider då, fast jag skulle inte avliva heller förmodligen jag skulle behålla, man har ju tagit på sig ett ansvar för någons liv och det kastat inte jag bort bara sådär.

Svar: Nu menar jag ju inte att man ska skänka bort till vem som helst men man måste ju känna någon som skulle kunna ta hand om ens djur!Som Scott, skulle du hellre avliva honom än att tillexempel skänka honom till mig (om de nu gått) eller tillbaka till boke eller någon annan du känner och vet skulle ta god hand om honom?
Skulle du på allvar hellre avlivat honom? :(
Fakta om Maria

2012-10-26 @ 00:13:12
Postat av: frida

Sånt gör mig förbannad också :S
Hatar när man avlivar ett djur bara pga att man inte får det sålt/omplacerat! Blir så förbannad.
Man kan ju ta ut på foder osv :S
Slakt/avlivning är absolut sista utvägen :S Och det ska verkligen vara extremfall!

Svar: Finns många vägar ut än att avliva ett djur. Det är hemskt!
Fakta om Maria

2012-10-26 @ 12:57:24
URL: http://www.diaria.blogg.se
Postat av: Fanny

Nej självklart hade jag hellre skänkt honom till någon jag känner än att avliva, ingen tvekan alls. Jag syftade mer på annonsform, där skulle jag inte lite ett skit på någon som ringde på en annons om en "gratis" häst. "Häst bortskänkes", "häst för billig peng som måste bort", sånt menar jag hade jag stått inför det valet så hade jag hellre valt avlivning för tanken på att Scott hamnar på något dåligt ställe sista delen av sitt liv, det kan jag inte leva med.

Svar: Nej, det hade jag inte heller kunna levt med men är man hästmänniska och jobbar inom hästvärlden (som hon gör) så borde man ju känna hästmänniskor som skulle kunna ta in honom :/ vet om hästen fick somna in nu eller hur de blev ;(
Fakta om Maria

2012-10-27 @ 22:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback