The One and Only Guy For Me

This text is about the one and only for me <3

Dressyr idag och skyndade mig till stallet där han blev avborstad och skydden åkte på sedan bytte jag snabbt stigbyglar och sadlade. Struntade i förbyglen idag och så på med mitt egent och sedan tränsa. Pollen kämpade inget och såret hade läkt fint vid hans öga, gick ut med honom - lite sent. Skrittade på honom framåt en liten stund, lät han sedan trava på lite. Skitstel. Tänkte då att galopp är en mjukgörande gångart så lät honom falla in i galopp istället och läte honom först gå på lite för att få fram honom och sedan försöka sätta ihop honom. I båda varven men han kämpade emot lite som vanligt så lät det va. Skulle helt enkelt koncentrera mig på uppgifterna istället. HAde en reservplan - gummiband. Första grejen var skänkelvikning och för vänster skänkel var bra. Han ställde lätt in sig efter mig och lyssnade super bra, i traven sedan samma sak i just skänkelvikningen men i traven på andra långsidan var han bara lång. Så vi bytte varv och för höger skänkel så bara gled han undan och stretade och ville inte lyssna så efter varje långsida pucklade jag på honom ordentligt! Efter några försök så började han slappna av och gick bara bättre och bättre. Så tillslut avslutade jag övningen och red runt lite på volter. Tänkte på vad Bettan som om just honom, håll honom sysselsatt. Gör inte bara en grej. Så ställde utåt, rakt, inåt, utåt, inåt. Och hela tiden: yttersida, yttersida, yttersida. Och vet ni vad? Han började tugga, sänka och dra ihop halsen, höja ryggen och trampa med bakbenen. Det var bara att driva på. Och så började dom på ett annan övning men jag forsatte att sätta ihop honom i både skritt och trav och efter säkert 15 minuter så startade jag med övningen. Gjorde den några gånger innan vi gick över till arbeta med fattningar.

- I måndags så gick han så klockrent i galoppen och sökte efter det igen men bara ett varv på volten i taget hann jag inte göra mycket på men i både fattningar och avbrott var han balanserad och började jobba direkt när jag krävde eller bad honom om det och sist tog jag några extra varv på volten och han slappnade av och jag fick med mig honom runt höger skänkel utan att han gled iväg utåt.

Han skötte sig utmärkt, både kompis och jag!


Så till er som påstår att era hästar är bäst så vill jag meddela att ni har sååå fel.
Min häst är bäst, min kompis är bäst.



Winnetou My-Mate "Buddy" <3



<333



Sweet :)



What are we doing?! ;)


Dessa bilder är tagna av Jonna och hennes stenålders kamera som hon fick igång förra helgen! :)
Besök hennes blogg ---> http://hastsport.webblogg.se


Kommentarer
Postat av: Jonna

stenålderkamera is the shit! ;)

2012-02-03 @ 22:17:07
URL: http://hastsport.webblogg.se/
Postat av: frida

Hästar är verkligen underbara! Och bra "medicin", mår bra av att vara med dem :D



Längtar tills Gazze kan komma igång igen:)

2012-02-05 @ 15:14:53
URL: http://diaria.blogg.se/
Postat av: Victoria jönsson

Den sista bilden är bäst!! :D

2012-02-21 @ 14:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback