Galopparbete

Jag kan ju tala om att idag är man mör och huvudvärken är fruktansvärd!


Det började igår och mådde inte alls bra men så efter ha varit ute igår kväll så försvann den ifrån skallen min och vi hade galopparbete och skänkelvikning. Skrittade fram Buddy utanför i säkert 25 minuter och han var väl framme väl i ridhuset och jobbade i skritt - skitsnyggt.

Men precis som lördag och söndag protesterade han lite i traven men också med Bettan så är de inte så fritt. Så fick inte samma tid på mig att kämpa med honom. Nackdelen med träning - med tränare. Därför är det super bra med att jag kan få honom för mig själv på helgerna :)

Men men, så gjorde vi skänkelvikning i galopp också, lilla slingriga Buddy bara ville inte men lyckades ändå flytta undan honom så mycket att jag blev nörjd men så skulle vi jobba med galoppombyten och eftersom jag typ precis lärt mig rida hop Buddy var det supersvårt att få honom att byta galopp och samtidigt sammla ihop honom! Gud, började ju rida honom i december så jag tycker det har gått mycket bra för oss :) Malin tyckte ju vi skulle hoppa div 3 och Pia tycker vi ska ut och 'dressyra' lite.
- har funderat på någon pay and ride :) Verkar ju roligt men det är traven som är problemet i de fallet men tänk så underbart? Äntligen! :)


Nej, inga förhastade grejer. Jag ska sikta men låta allt ta sin tid :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback