Ridstövlar och fotbollsvader?!

Jag har riktigt feta vader, under fettet gömmer sig rätt mycket muskler också, men det gör att jag har svårt att hitta stövlar - trodde jag. Visar sig att jag inte ens hittar chaps :S


Var på stablestore för ett tag sedan för ett par nya skor och chaps. Har L i mina chaps just nu men har haft de en evighet känns de som och skorna passade perfekt men chapsen i storlek L passade inte och XL var jätte stora runt ankeln och fick in en knytnäve mellan knäet och chapsen. Satt bara bra runt själva bredaste delen av vaden. Så vad gör man? Köper man på tok för stora chaps? Nope!

Så på falsterbo testade jag bocaj, vi började på storlek 42 som jag har och testade upp till 45 i fotstorlek - vi snörade ut dom till max men inte ens med 45 i foten fick jag runt stöveljävlen!


Väl tillbaka på bokeslätt fick jag höra att jag hade fotbollsvader, är det bra eller dåligt? :S
Elin pratade om Tretorn Advance, en stövel som jag fullkomligt hatade innan. Så sjukt ful jag tyckte de va, speciellt i rött! Men jag kanske får stå ut med lite fulhet i svart ändå?
Men så går jag in och kollar storlekarna och möter mina egna vader och börjar nästan gråta, inte ens dom kommer jag i (som jag mätt själv) och vet inte riktigt om jag vågar köra in och prova. Passar de inte kanske jag totalt bryter ihop?


Säg inte att jag borde specialbeställt på falsterbo, har hört det så mycket att jag faktiskt skulle vilja dränka mig själv eller något. Klart jag borde! Varför gjorde jag inte det?! :*(



Men vad tror ni? Står att storlek 42 ska vara 39 i vaden och att den går att töja ca. 3 cm. Jag har runt 44 med tunna ridbrallor på, tror jag. Alltså, kan man töja den så pass mycket? Hur töjbara är dom? Är det lönt att lägga 3000kr på dessa stövlarna eller går de bara sönder?


Vet alltså inte längre om jag ens ska försöka? Men i vilket fall som helst behöver jag antingen nya chaps (?!) eller ett par stövlar. Ska man specialbeställa ett par riktiga stövlar eller testa tretorn? Eller specialbeställa ett par chaps?

Gissa vad min sista utväg är?
Mockachaps!



Hjälp mig snälla, vill inte ha de där fula mockachapsen... :*



Mina nuvarande



Tretorn



Mockachaps :S

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska du sälja dina gamla stövlar?

Pris och storlek isåfall!

Svar: Anledningen att att jag ska köpa stövlar är för jag harläderchaps nu ;)
Fakta om Maria

2012-08-24 @ 17:53:01
Postat av: Emelie

Tretorn lär funka, och nu är de verkligen förbättrade än först när de kom ut. Mina sista svarta jag fick var hur bra som helst, knapparna har dom gjort mycket lättare, eller så att de inte fastnar så hårt. Därför dom gått sönder innan troligen, eftersom de satt för hårt när man väl knäppt. De sitter inte bra alls på mina röda, men de är ju den gamla modellen då.
Kan va värt att testa, dom och Bocaj är verkligen de bästa stövlarna jag haft, mjuka och riktigt bra grepp, skänkeln typ "fastnar" där den ska va :)

Svar: Ja, får dra in och testa dom :) MEn tvekar ocskå för jag vet att du har haft jätte stora problem med alla dina par, men är dom förbättrade låter detta toppen! :)
Fakta om Maria

2012-08-26 @ 11:38:15
URL: http://mliworld.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det är himla synd att du inte bor nära växjö, min mormors syster har en ridsportaffär och hon brukar kunna leta fram ridstövlar som passar de flesta till ett okej pris!
Om du ger mig måtten så skulle jag ju alltid kunna höra med henne om hon skulle kunna fixa fram såna stövlar, jag har också haft problem med mina vader men hon har hjälpt mig med stövlar :)

Kramis / Emelie

Svar: Åh, hade varit toppen. Får mäta imorgon när jag har ridbyxorna på mig! :D
Fakta om Maria

2012-08-26 @ 15:43:08
URL: http://bpkryttare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback