Provridning: Cloghonan Colin Hill

Har provridigt en "liten" häst nu på förmiddagen! :)

Så körde till Bjäraryd vid 9 imorse och mötte där Therese och vi vandrade ut till honom, först såg jag inte honom på framsidan men när vi kom bak stod han där. Såg inte så stor ut men när jag kom fram till honom, shit! Hästen är enorm!! ;)

Han måste minst vara 175-180cm i manken men verkligen snäll som ett lam! :) Han snälla och fina ögon också.


Men Therese sadlade och tränsade och gjorde allt klart innan så jag satt upp från en pall (a) och skrittade bort till ridbanan där jag började skritta honom och Therese gick in och mockade.


Han steg: Guddomligt! :D

Skritten var han ju väldigt framåt, samma sak i traven och jag vågade ju inte riktigt ta tag i honom eftersom att han är också väligt känslig för skänklarna. Rör man honom lite oväntat så hoppar han åt sidan, han är fräck!
Finns nog inte så häftigt som hans galopp sedan, samlad och sktfin! Du kan korta upp honom så mycket att han galopperar på stället, och länga utan att det stör honom. Han är jätte häftig att rida!


Så, japp. Har hittat en ny medryttarhäst - kommer alltså rida honom några dagar i veckan, hans ägare Therese tävlar honom i hoppning och han flyttade till Bjäraryd från Lörby i december 2011. Alltså inte så länge sedan :)
- de har paddock och 8 stora fina boxar. Belysning i paddocken är på väg och Therese behöver hjälp för hon jobbar mycket natt och kör lastbil så inte mycket tid över - vilket är bra för mig! :)



Kort info om honom:


Namn: Cloghonan Colin Hill
Smeknamn: Colin
Född: 2005
Ras: Import. Irländsk Sporthäst    -(har Irish draught i sig)
Färg: Gråskimmel
e. Colin Diamond ee. Diamond Lad
u. Cloghonan Beauty ue. Leabeg
Uppfödare: Martin Ryan


Hans far: Colin Diamond


Kommentarer
Postat av: elin

Sv: hon vågade inte

2012-04-03 @ 20:50:31
URL: http://eliinbengtssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback