Hopptävlingar

Mitt självförstroende har växt något jävulskt inom hoppningen!


I söndags (8/4) var de dax för klubbhoppning och vår första 80cm, jag och Buddy. Men de blev inte riktigt så då han kändes sådär knixig igen så red ner och travade på gräsbanan men visst var han halt. Skrittade bort till Mattis och han konstaterade att han var halt så upp och stryka sig och blev besviken på mig sjlv. JAg vet inte varför men ville bara sätta mig och gråta, hade taggat för att klara detta och så är han halt igen?! :(

- Men så föreslog dom Cosa Nostra så gick jag med på de men hon som hoppade henne innan mig trillade ju fan av och inga snygga språng. Var inte med henne alls! Alltså när dom kom ut och jag tog över henne hade jag typ 4 minuter på mig för när jag skrittade in på framhoppningen ropade Malin upp mig :S Men Stefan Mattsson (räddaren i nöden!) hjälpte till och jag hoppade räcket 2 gånger men inget språng men så tog jag oxern och de kändes bra alltså gick jag in och hoppade. Det kändes bra! Var med henne fint och toutchade i en av bommarna men den låg kvar! :) Så vi gick ut ur ridhuset med en felfri ritt men jag kände ändå mig lite missnöjd eftersom jag fick så kort tid att förbereda mig. Jag är ju aldrig nöjd med mig själv! Men nu när jag tänker efter, det var bra :) Det var fint, jag var grym! Jag kan! :D


Och så körde jag en runda till Colin och red - blev ett 35 minuters pass med ganska mycket trav och skojar ni eller... Även om han inte gick i riktigt form så slappnade han mjukt av och längde lite på stegen. Så är sjukt nöjd med vår insats och jag börjar faktiskt att hitta hans knappar. Det är mycket häst och rida och måste hitta mitt substitut för skänklar innan jag kan börja arbeta honom på riktigt. Min dressyrtränare Pia tyckte att jag skulle spänna in honom men jag vill ju inte att han ska behöva gå och arbetas HELA tiden. Vill rida ut i skogen men vågar jag de? Sen hittar jag ju int eheller men får prata med Sofie, hon kunde visst någon liten runda!  :)


På söndagkvällen bar det av till Karlskrona Lyckå Ridklubb för ridskolecup. Fick en häst som heter Orgo, han är importerad från Polen ;P
Här är han:

Så satt upp, red lite i trav och galopp. Hoppade ett räcke, en oxer och ett större räcke. Alltså = hoppade en häst en bana på mellan 80-90cm men en häst som jag suttit upp på första gången 15 minuter tidigare. Det är häftigt!


Så resultatet efter söndagen var

+ att vi vann då över KLRK ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback