Första kontakten med skogen

Efter att ha vatt på möte med Kyäni drog jag till Colin och kan taa om att vi kan köra dagens outfit varje ridtur nu :) Så mycket grejer som Therese kom med idag alltså xD

Men han var pigg idag igen, även om han blev lite slutkörd igår xD

 - men värde upp i skritt, trav och galopp men så var han så stressad tyckte jag i skritten att jag skrittade ut honom på skogsvägen bakom stallet för att se hur han reagerade och kanske få honom att slappna av lite. Tog bara tp 10 minuter innan jag red upp på ridbanan igen och där tog jag lite skänkelvikning. Känner hur ycket jag kan röra honom med skänklarna i skritten :D Kommer nog i traven och galoppen också men har börjat lirka lite i traven med skänklarna när jag rider mycket snett igenom :)

Mer då? Hmm.. Jo!

Han skötte sig efter skogen fint. Han slappnade av i traven och det kändes jätte bra! :D

Galoppen fick han i slutet gå på lite volter och försöke inte sätta ihop honom utan lät honom gå på i den takt han ville men han fick inte öka bara för att han skulle xD Hoppas ni förstår? Hehe, allt de jag skriver låter bra i mitt huvud men säkert inte i någon annans xD


Så söööööt han är! xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback