Steffanie Grimaldi

Blivit mycket ridning på Steffie på sistone och det känns underbart, älskade ponny <3 Jag fattar inte hur jag kan bli så arg på henne som jga blir.

Haha, ni vet när hon inte lyssnar då blir jag assur!


Som idag, Skulle blivit lite trim idag men så fasiken heller xD Haha, hon var stel som en pinne, ville bara pinna på och lyssnade knappt på mina pianofingrar. Hur lätt är det att jobba med en sådan ponny? Hehe xD

Men tillslut släppte hon faktiskt och det kändes skönt. Mitt syfte. Så när hon släppte i vänster galopp lite och i traven lite smått och att hon lyssnade bra över bommen i båda skritt, trav och galopp så rckte det. Red i kanske en halvtimme? Utan fram skrittning ochnervarvning inräcknad. Hoppade ju av, tog av henne sadeln och gick runt med henne i ridhuset. Skönt. Och hon var svettig?!

Imorgon blir de en runda i skogen för sedan lite arbete på måndag men kan ej bestämma mig för arbete från marken elle träna med henne för Bettan. Hmm?!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Helt ärligt så tycker jag nog att du ska träna Steffie innan, och rida ridskolehäst för Bettan, jag tror nog ändå att det ger dig mer än att rida Steffie för bettan. + då får du ju rida två gånger ;P

2011-09-18 @ 12:47:15
URL: http://lindelou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback