Besviken

Jag är så besviken på mig själv, jag vill bara gräva ner mitt huvud i jorden! Usch!


Blek så besviken på mig själv eftersom jag inte fick ihop henne tillräckligt, jag kunde då ej rida på henne framåt utan satt bara som en hösäck och skumpade runt.
Och så blev jag så arg på mig själv varje gång jag gjorde fel eller gav henne fel hjälp. Men Rodrika sammarbetade inte med mig heller precis. körde upp huvudet och var allmänt störig i sig :/
Hon bytte galopp och skickade upp mig i luften med ett sparka bakåt, när jag försökte sammla henne i galoppen sparkade hon också.
Jag äör besviken på mig själv!


Jag var super taggad på att båda rida Steffie och Rodrika men frustrationen rotade redan när jag red Steffanie.
Hon lyssnade först men 20 minuter in i arbetet stängde hon mig ute. Jag kunde inte driva henne framåt!
Tänk er min chockade min, Steffie gick inte framåt. Hon plutttravade och lyssnade inte alls på skänkel, sits och röst.. Och sedan när jag flyttade mig ut i paddocken och när hon precis var i öppningen flög hon rätt upp i luften och kastade sig mot Stefan - som stod på min vänster sida. Asså den ponnyn?!

Och sedan Rodrika, detta gjorde att jag totalt bröt ihop. Visst, Steffie släppte in mig igen i slutet i galoppen så där var jag ändå nöjd. Men med Rodrika, jag klarade inte av de. Allt blev skit och det slutade med att jag gjorde halt emellan åt just för att lugna ner mig så jag kunde koncentrera mig men då hade dommarna, aka Mattis & Bettan, trott att jag var arg på henne så det stod nerkladdat på lappen vi sedan fick.

- Nu tittade jag ej så mycket men tror jag fick ganska höga siffror ändå, men dom tror ju fel om mig att jag var så arg på henne och att jag måste vara med positiv. Men jag var ju super taggad när jag satt upp, skeptisk över att jag ej kunde programmet men faktids taggad över att rida ändå. Men så när jag inte kunde sätta ihop henne som jag vill, när jag ville sammla ihop den långa hästen så gick de ej. Fast jag värmde upp henne riktigt. Det var ju mig själv jag var arg och besviken på, de var därför jag var så negativ på det.
Inte kommer man till en dressyrtävling och man inte kan sätta ihop sin häst, inte fan rider man då?
Kommer man till en hopptävling och hästen inte hoppar på framridining, inte går man in och hoppar banan då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback