Steffanie Grimaldi eller Missan

Har inte ridigt Steffie på typ 2 veckor och det är hoppning på måndag.. Vågar jag hoppa henne? Kansk isf lite själv men aldrig på lektion. Det har gått så bra för oss 2 nu, tänkte fråga om jag fick starta henne någon pay and jump men nu skiter de sig. Sist när i hoppade plank - högt!- så kändes allt perfekt. Nu känns det som om hon glider mig ur händerna.. Fina Steffanie <3

Bettan tyckte jag skulle hoppa Missan - red henne på gymkhanan i måndags och det kändes underbart! Som om jag aldrig slutat rida henne - hoppade kryss utan problem. Men nu ställer jag mig frågan igen: vågar jag lita på henne?

Sedan hon hottade av mig de gångerna på framhoppningen har jag nästa varit livrädd för att rida henne. Maria Fieber tvingade mig att hoppa henne och jag bröt ihop totalt när hon gång på gång stannade och jag hängde över halsen på henne. Hon tvingade mig över hindren - jag såg inte ett skvatt för tårarna rann och jag hörde inget då jag morrade och nästan skrek på henne att hoppa. Men såfort Maria sa att de räckte stannade jag från galopp, satt av och drog Missan med mig ut ur ridhuset. Gick sedan med henne utanför för att skritta av henne och för att jag skulle lugna ner mig.

Sedan var de Bettans tur att tvinga mig - det behövdes inte så mycket. Jag var motvillig men testade och vi hoppade. Kommer ihåg att vi övade lite galoppsprång - jag vågae både länga och korta. Allt kändes bra.

Och i måndags - hon var så jädra positiv i spiltan så vi körde lite mental sadlingsträning och hon bet inte alls efter mig i slutet. Eftersom den nya hästen har Missans träns fick jag ta Piccolos (samma smala bett) och ja, spände in ALLA remmar och fick ändå in en knuten hand överallt. Bettet fick jag nog bra i munnen på henne fast det var nog lite långt :S Men hon sprang på som aldrig förr i paddocken och jädra va pigg hon var. Sitta och hålla i henne hela tiden, gick ej att lätta - då gick hon bara på fortare!

Men allt kändes bra så ska ge henne en chans till, om de ikke funkar. OK. Då är vi inte menade att få flera rosetter eller hoppa någe mera. Har 4 rosetter med Missan från Pay and Jump. Tänk det ;) De hästar jag hoppat pay and jump är Clever, Missan, Clements och Bogart.

Clever: 0
Missan: 4
Bogart 2 - Men vi fick inte så mycket tid till att roffa åt oss flera
Clements: 0 - Han stannade första rundan/rev ett andra men var superfin - fick inte mera tid på oss

En bild Fanny har tagit när jag hoppade Missan sist, man har aldrig bra sits på henne när man hoppar, ser alltid förjävligt ut.

IGGA MINA SKÄNKLAR, MIN OCH LITE HÅRDA HAND. Tror vi skulle få in så många språng som möjligt så satt och höll henne, tror jag var lite lite efter. Så -> mitt fel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback