Steffie

Red Steffie igår och tänkte först rida ut men sedan så blev de paddocken iaf, och jag tog ett spö med mig. När hon var uppvärmd ville jag att hon skulle driva mer framåt och la till spöet mjukt på bogen och jädra va fram hon gick. La ifråm mig spöet och red utifrån de. Gick super bra :) Hon sappnade av i skritten och började i traven när jag red an mot ett av de 2 hindren i paddocken. Ett kryss på typ 40cm. Hon skuttade mjukt över de men var inte riktigt framme innan så tog de igen, i galopp och hon längde lite väl innan. Nästa gång i trav igen och denna gången gick de super så jag red lite vanligt för att få henne samlad och red sedan an mot de andra hindret i galopp, en liten oxer på typ 40-50cm. Alltså ingen höjdhoppning. Skulle bara känna av henne lite, hur hon gick om vi nu ska hoppa på träningen idag. Hoppas xD
Och hon tittade på de lite så mitt knä strök precis hinderstödet. Hatar sånt! Kom en gång till och tror ni i nte att det gick perfekt. Även om hon inte koncentrerar sig så mycket på små hinder så rusade hon inte heller. Hon lyssnade ändå när jag drev på henne eller tog tillbaka. Får se hur de går.. ;P

Steffie i sommras;

Tjockis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback